مزینان نیوز

مزینان همان عشق آباد همان دیار سر فراز محل تولد دانشمندان ایران زمین همچون شهید دکتر علی شریعتی مزینانی و دیگر اندیشمندان ایرانی است...
شکلک های ساده,شکلک های بامزه,شکلک های پراستفاده,شکلک های مورد علاقه
شکلک های ساده,شکلک های بامزه,شکلک های پراستفاده,شکلک های مورد علاقه

مزینان نیوز

مزینان همان عشق آباد همان دیار سر فراز محل تولد دانشمندان ایران زمین همچون شهید دکتر علی شریعتی مزینانی و دیگر اندیشمندان ایرانی است...

مزینان نیوز

خدایا ...
به من زیستنی عطا کن که در لحظه ی مرگ بر بی ثمری لحظه ای که برای زیستن گذشته است حسرت نخورم
و مردنی عطا کن که بر بیهودگی اش سوگوار نباشم
بگذار تا آن را من خود انتخاب کنم اما آن چنان که تو دوست میداری
خدایا ...
چگونه زیستن را تو به من بیاموز ، چگونه مردن را خود خواهم آموخت
خدایا ...
رحمتی کن تا ایمان ، نام و نان برایم نیاورد
قوتم بخش تا نانم را و حتی نامم را در خطر ایمان افکنم
تا از آنها باشم که پول دنیا می گیرند و برای دین کار می کنند نه از آنها که پول دین را می گیرند و برای دنیا کار می کنند
ای خدا ...
میدانم که برای عشق زیستن و برای زیبایی و خیر مطلق بودن چگونه آدمی را به مطلق می برد . اخلاص ، یکتایی در زیستن ، یکتایی در بودن و یکتایی در عشق ...
خدایا ...
مرا به ابتذال آرامش و خوشبختی مکشان
اضطرابهای بزرگ ، غمهای ارجمند و حیرتهای عظیم را به روحم عطا کن
لذتها را به بندگان حقیرت بخش و درهای عزیز را بر جانم ریز

طبقه بندی موضوعی

آخرین نظرات

نویسندگان

StatsCrop Pagerank

۲۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۲ ثبت شده است


استاد محمدتقی شریعتی

پس از انتشار اولین بخش از یادنامه ی سقراط خراسان در شاهدان کویر مزینان ؛ همان گونه که انتظار می رفت دوستداران واقعی این استاد برجسته ، علامه ی بزرگوار و مجاهد خستگی ناپذیر با ارسال نظر و راهنمایی مشفقانه به یاریمان شتافتند تا هرچه بیشتر به کار خویش امیدوار شویم دراین میان دست یاری گر دوستان اسرار نامه که پیش از این بارها درباره ی استاد و فرزند برومندش در مجله ی وزین اینترنتی خود مطالب ارزشمندی ارائه نموده اند مارا به مطلب ارزشمندی رهنمون ساختند که البته در نوشته ی قبلی به گوشه ای از آن اشاره کردیم یعنی مظلومیت سقراط خراسان که چرا کمتر از او یاد می شود این بار از نظر صاحب نظری به آن می پردازیم که به بهانه ی انتشار کتاب«کانون نشر حقایق اسلامی»به گوشه ای از این مظلومیت اشاره کرده است .


چرا مرحوم محمد تقی شریعتی مزینانی مهجور ماند

گروه اندیشه: محمدتقی شریعتی به 2 دلیل عمده از چهره‌های ناشناس باقی ماند؛ یکی به دلیل سکونت استاد در خارج از مرکز، و دوم اینکه شاگردانش پس از یک نسل، بسیار بلند آوازه شده و این پرتویی بر چهره استاد کشید.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، پروین منصوری روز گذشته در همایش بزرگداشت استاد محمدتقی شریعتی درباب کتاب خود با نام «کانون نشر حقایق اسلامی» به ارائه توضیحاتی پرداخت.

نامه شریعتی به سید احمد خمینی
روز عاشورا(سال 59) هنگامی که مراسم عزای حسینی را در کانون برگزار می‌کردیم جمعی فریب خورده به نام حمایت از اسلام و پاسداری از انقلاب به کانون حمله کردند و به خراب کردن کانون پرداختند و برخی از اجناس جمع‌آوری شده برای کمک به جنگ زده‌ها را غارت کردند، کارهایی که هرگز ساواک نکرد.

وی در این همایش که به مناسبت بزرگداشت استاد محمدتقی شریعتی برگزار شد اظهار داشت: استاد محمدتقی شریعتی از چهره‌های گمنام فرهنگ ما به شمار می‌رود و چه بسیار متفکران، رهبران و سیاستمدارانی که از آنها تجلیل به عمل می‌آید که در واقع شایستگی لازم را ندارند و چه بسیار اندیشمندانی واقعی که در گمنامی باقی می‌مانند. محمدتقی شریعتی به 2 دلیل عمده از چهره‌های ناشناس باقی ماند، یکی به دلیل سکونت استاد در خارج از مرکز(سکونت ایشان در خراسان )و دوم اینکه شاگردانش پس از یک نسل، بسیار بلند آوازه شده و این پرتویی بر چهره استاد کشید. ایشان را می ‌توان از 2 بعد مورد بررسی قرار داد، یکی از دیدگاه معرفتی و دیگری از بعد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی .

منصوری در ادامه افزود: به راهنمایی ایشان کانون نشر حقایق اسلامی در سال 1323 به صورت علنی و غیرعلنی مشغول به کار شد و خدمات ارزنده‌ای را در عرصه اجتماعی و سیاسی به بارآورد. در سال 1344 به خاطر فعالیت‌های سیاسی، کانون تعطیل شد و پس از آن اعضا از طریق وزارت ارشاد به فعالیت پرداختند. ایشان بعد از تعطیلی کانون اظهار داشتند تربیت فرزندم مسولیتم را به اتمام رساند و بنابر این دست از فعالیت کشیدند. بعد از انقلاب کانون راه اندازی شد و استاد جانی تازه گرفت اما ناگهان در سال 1359 در حالی که اعضای کانون در حال برگزاری مجالس عزای حسینی بودند، واقعه‌ای اتفاق افتاد که به دنبال آن استاد شکوائیه‌ای را به رییس جمهور وقت، رییس مجلس و سیداحمد خمینی نوشت که پاره‌ای از آن چنین است:

روز عاشورا هنگامی که مراسم عزای حسینی را در کانون برگزار می‌کردیم جمعی فریب خورده به نام حمایت از اسلام و پاسداری از انقلاب به کانون حمله کردند و به خراب کردن کانون پرداختند و برخی از اجناس جمع‌آوری شده برای کمک به جنگ زده‌ها را غارت کردند، کارهایی که هرگز ساواک نکرد. برادر، نگرانی عمیق من نسبت به آینده اسلام و انقلاب است چه در رژیم گذشته نه تنها از بستن درب کانون و زندانی شدنم این نگرانی را نداشتم بلکه به آینده اسلام بیشتر امیدوار می‌شدم اما اکنون این بار سنگین غم و نگرانی را به کجا ببرم.

انما اشکوبثی و حزنی الی الله 28/8/1359 محمدتقی شریعتی

لازم به ذکر است ،منصوری در کتاب کانون نشر حقایق اسلامی به خاطرات مربوط به استاد و کانون نشر حقایق اسلامی پرداخته است.

منبع: خبرگزاری قرآن (ایکنا)

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۲ ، ۰۰:۲۰
حسین مزینانی عسکری

خاطره ای از احمد مزینانی عسکری از شهید محمد مزینانی(روس)

از تبریز اعزام شودم به منطقه (فکه) تیپ 55هوابرد شیراز .گردان 126.مرخصی گرفتم تا به شهر اندیمشک بروم به طور اتفاقی چند نفر از  دوستهای مزینانی رو دیدم که یکی از اون دوستان  شهید محمد مزینانی بود از حال و احوال هم جویا شدیم محمد از من پرسید اینجا چیکار میکنی که منم شرح حال خودم رو بهشون گفتم او هم گفت که من هم گردان135 هستم اتفاقا نزدیک هم هستیم پس میام پیشت.نزدیک ظهر بود که هوا خیلی گرم و طاقت فرسا بود.تو سنگر نشسته بودم که یک لحظه ماشین _جیپی رو دیدم که راننده اش شهید محمد مزینانی بودکه با تعدادی از رفیقهای مزینانیم  داشتن به سمت سنگرم میومدن.خیلی خوشحال شدم  چون از رفیقها و مزینانی ها کسی به ندرت به دیدن ما میومد خلاصه از خوشحالی تو پوست خودم نمی گنجیدم . بچه ها رو دعوت کردم به داخل سنگر از حال و احوال هم دیگه جویا شودیم و خاطرآتامون رو تعریف می کردیم از کسانی که با شهید محمد مزینانی اومده بودن .علی حاج محمد.محمد اکبر (قصاب).حسن غلام رضای ملا.حسین رمضان علی سبحان. و چند نفر دیگه  خلاصه بعد چند ساعت موقع رفتن شود.مدتی گذشت من مرخصی گرفتم و به مزینان رفتم .بعد اعزام شودیم به منطقه سومار .داخل سنگر خواب بودم که هوا هم خیلی سرد بود . صبح شود و من بیدار شودم دیدم اورکتی روی من بود که مال من نبود سرم رو برگردوندم و دیدم شهید محمد مزینانی شب به دیدن من اومده بوده و گویا از رفتارم فهمیده بود که سردم بوده و اورکت خودش را بر روی من انداخته بود و کنار من خوابیده بود  .خلاصه از خواب بیدار شودیم چای صبحانه درست کردیم وخوردیم و به یاد خاطراتی افتادیم که شهید محمد مزینانی پیشنماز گردان 135 بود یه روز من برای نماز به پیشش رفتم و پشتش برای نماز خواندن ایستادم که کل گردان پشت ما به نماز ایستاده بودن که محمد برگشت و گفت بیا و در کنار من نماز بخوان و من هم نماز را در کنارش خواندم .1سال گذشت .از این خاطره سربازیم تمام شوده بود  و من که نمیتوانستم در خانه بمانم از طریق بسیج لشکر 5 نصر خراسان اعزام شودم به منطقه» پادگان 92 زرهی اهواز که تقسیم بندی شودیم.  بعد از چند روز عملیات ولفجر8  شروع شود بود که شهید محمد مزینانی خط شکن بود. من هم پشت خط بودم  که بعد از عملیات سخت و پر رشادت رزمندگان منطقه فاو عراق را از دستان عراقی ها در آوردیم که بعد  خبر شهادت شهید محمد مزینانی. شهید محمد امین آبادی . شهید علی اکبر مزینانی.شهید سید حسن حسینی مزینانی.شهید علی مزینانی و شهید محمد قربان مزینانی را به من رساندن. خدا رحمتشان کند که اینان بودن که ره عشق به وطن را به ما آموختن و افتخاری شدن بر ای دیار سر فرآز خودشان مزینان.

خاطره ای از جانباز احمد مزینانی عسکری

 

شهید محمد مزینانی(روس)

 

برای دیدن آلبوم عکس شهیدان مزینان به ادامه مطلب بروین و آنها را با ذکر »صلوات« یاد کنین..

۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ فروردين ۹۲ ، ۲۳:۱۴
حسین مزینانی عسکری

شاهدان کویرمزینان درنظر دارد تا 29خرداد همزمان با سی و ششمین سالگرد شهادت معلم شهید انقلاب دکتر علی شریعتی مزینانی فرزند شایسته ی کویر پر آوازه ی مزینان آنچه تا کنون در پرده ی ابهام از زندگی ، تدریس ، مبارزه ، هجرت وشهادت مانده و یا کمتر به آن پرداخته شده است منتشر نماید با عنایت به اینکه ممکن است هر لحظه مطلبی بیابیم که برای ما تازگی داشته باشد و یا آنکه بنا به دلایلی شاید نتوانیم دیگر به آنها دسترسی پیدا کنیم لذا این سری مطالب بدون دسته بندی خاص منتشر و تقدیم مخاطبان شاهدان کویر و دوستداران واقعی آن شهید راستین و والامقام می شود.

بی شک دراین مسیر نیاز به امداد و کمک تمامی یاران همراه به خصوص فرهیختگان و اندیشمندان مزینانی می باشد تا اگر نشانی از او در سایتها و خبرگزاریها و یا روزنامه ها و نشریات و... دارند  یاریمان کنند تا بتوانیم دین خویش را به عنوان یک همولایتی به او که مظلوم همیشه ی تاریخ است ادا نماییم پس به اذن الله و عون الله.

اولین قدم دستور رئیس سازمان اطلاعات و امنیت محمدرضا پهلوی است که حتی از جنازه ی شریعتی نیز می ترسیده اند و ما برای روشن شدن اذهان عمومی و همشهریان مزینانی که منتظرند تا پیکر فرزندشان را که به امانت در جوار حرم بانوی صبر و استقامت حضرت زینب کبری گذاشته اند باز ستانند و در زادگاهش مزینان به خاک بسپارند این سند را منتشرمی کنیم!



نامبرده بالا که با اسم مستعار محمدعلی مزینانی موفق به اخذ گذرنامه شده و در تاریخ ۲۶ / ۲/ ۳۶ از کشور خارج گردیده، در تاریخ ۲۹ / ۳ / ۳۶ در انگلستان به علت سکته قلبی فوت شده است.


طبق اطلاع خانواده وی اقداماتی را به منظور حمل جنازه به ایران انجام داده اند و ظرف روز ۲/ ۴/ ۳۶ به بعد جنازه او به تهران آورده خواهد شد که احتمالا برای دفن به مشهد منتقل شود.


از آنجا که احتمال دارد از ناحیه عناصر فرصت طلب و مفسده جو در جریان تشییع جنازه و مراسم تدفین و مجالس ترحیم او در تهران و سایر نقاط تحریکات و اقدامات سویی صورت گیرد. مراتب جهت استحضار و انجام پیش بینی‌های لازم اعلام می گردد.

منبع:ایرون دات کامhttp://www.iroon.com/irtn/photo/1072/

منبع:http://shahedanekavir.blogfa.com/

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۹۲ ، ۰۰:۱۳
حسین مزینانی عسکری


مراسم سوگواری دخت نبی مکرم اسلام (ص) ام الائمه حضرت زهرا(س) همزمان با سالروز شهادت جانگداز آن بزرگوار در مزینان برگزار شد

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ دراین مراسم که به همت کانون فرهنگی هنری زینبیه (س) مزینان در هیئت حضرت شاهزاده علی اصغر(ع) برگزار شد مردم خداجو و ولایتمدار مزینانی درابتدا از فیض زیارت عاشورا بهره مند شدند و در ادامه حجت الاسلام علی رضا تاج مزینانی در باره ی شخصیت گهربار حضرت فاطمه (س) سخنرانی نمود.

این مراسم با حرکت دسته های عزاداری به سمت هیئت علی اکبری (ع) ادامه یافت و عزاداران فاطمی در مجلس ختم سومین روز درگذشت مرحومه صدیقی که براثر بیماری سرطان در سن جوانی و در ایام فاطمیه دار فانی را وداع گفت شرکت کردند.

برگزاری مسابقه فرهنگی و مذهبی و همچنین برپایی نمایشگاه کوچه ی بنی هاشم و باز سازی خانه ی حضرت زهرا (س) از دیگر اقدامات شایسته ی کانون فرهنگی هنری زینبیه می باشد که در ایام سوگواری انسیه ی حوراء حضرت فاطمه (س) اجرا گردید.

کانون فرهنگی هنری زینبیه (س) در دهه ی اول فاطمیه نیز مراسم سوگواری به مدت ده شب و همچنین دسته های عزاداری و سینه زنی سنتی (سینه ی دوره)  و تشییع  جنازه ی نمادین حضرت فاطمه (س) با تجمع در هیئت حسینی (ع) مزینان و با حضور زنان و مردان عزادار به ویژه نوجوانان و جوانان که اعضاء اصلی هیئت شاهزاده علی اصغر (ع) می باشند برگزار نمود

منبع: شاهدان کویر مزینان


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۹۲ ، ۰۰:۰۹
حسین مزینانی عسکری


اینک لحظه‌ وداع با علی (ع) ! چه دشوار است.اکنون علی باید در دنیا بماند. سی سال دیگر!
فرستاد ” ام رافع ” بیاید ، وی خدمتکار پیغمبر(ص) بود. از او خواست که - ای کنیز خدا، بر من آب بریز تا خود را شست ‌وشو دهم.
با دقت و آرامش شگفتی، غسل کرد و سپس جامه‌ های نویی را که پس از مرگ پدر کنار افکنده بود و سیاه پوشیده بود، پوشید، گویی از عزای پدر بیرون آمده است و اکنون به دیدار او می‌رود.

به ام رافع گفت:
ـ بستر مرا در وسط اتاق بگستران.
آرام و سبکبار بر بستر خفت، رو به قبله کرد، در انتظار ماند.
لحظه ‌ای گذشت و لحظاتی …
ناگهان از خانه شیون برخاست.

پلک‌هایش را فروبست و چشم‌هایش را به روی محبوبش ـ که در انتظار او بود‌ ـ گشود.
شمعی از آتش و رنج ، در خانه‌ علی خاموش شد و علی تنها ماند . با کودکانش.
از علی خواسته بود تا او را شب دفن کند ، گورش را کسی نشناسد و … و علی چنین کرد.

اما کسی نمی ‌داند که چگونه؟ و هنوز نمی ‌داند کجا؟
در خانه‌اش؟ یا در بقیع ؟ معلوم نیست.
و کجای بقیع ؟ معلوم نیست.
آنچه معلوم است،‌ رنج علی است، امشب، بر گور فاطمه .

مدینه در دهان شب فرو رفته است، مسلمانان همه خفته ‌اند. سکوت مرموز شب گوش به گفت‌وگوی آرام علی دارد.
و علی که سخت تنها مانده است، هم در شهر و هم در خانه ، بی ‌پیغمبر، بی ‌فاطمه. همچون کوهی از درد، بر سر خاک فاطمه نشسته است.

ساعت ‌ها است.شب ـ خاموش و غمگین ـ زمزمه درد او را گوش می ‌دهد، بقیع آرام و خوشبخت و مدینه بی‌وفا و بدبخت، سکوت کرده ‌اند، قبر‌های بیدار و خانه‌ های خفته می‌شنوند.
نسیم نیمه شب کلماتی را که به سختی از جان علی برمی‌آید، از سر گور فاطمه به خانه‌ خاموش پیغمبر می‌برد.
ـ بر تو، از من و از دخترت ـ که در جوارت فرود آمد و به شتاب به تو پیوست، سلام ای رسول خدا.
ـ از سرگذشت عزیز تو ـ ای رسول خدا ـ شکیبایی من کاست و چالاکی من به ضعف گرایید . اما، در پی سهمگینی فراق تو و سختی مصیبت تو، مرا اکنون جای شکیب هست.
من تو را در شکافته گورت خواباندم و در میانه‌ حلقوم و سینه من جان دادی، “انا لله و انا الیه راجعون”.

ودیعه را بازگرداندند و گروگان را بگرفتند، اما اندوه من ابدی است و اما شبم بی‌خواب، تا آنگاه که خدا خانه‌ای را که تو در آن نشیمن داری، برایم برگزیند.
هم‌اکنون دخترت تو را خبر خواهد کرد که قوم تو بر ستمکاری در حق او همداستان شدند. به اصرار از او همه چیز را بپرس و سرگذشت را از او خبر گیر.

اینها همه شد، با این که از عهد تو دیری نگذشته است و یاد تو از خاطر نرفته است.
بر هر دوی شما سلام. سلام وداع کننده‌ای که نه خشمگین است، نه ملول.
لحظه‌ای سکوت نمود، خستگی یک عمر رنج را ناگهان در جانش احساس کرد. گویی با هر یک از این کلمات، که از عمق جانش کنده می‌شد ـ قطعه‌ای از هستی‌اش را از دست داده است.

درمانده و بیچاره بر جا مانده؛ نمی‌دانست چه کند؛ بماند؟ بازگردد؟ چگونه فاطمه را، این‌جا، تنها بگذارد، چگونه تنها به خانه برگردد؟ شهر، گویی دیوی است که در ظلمت زشت شب کمین کرده است. با هزاران توطئه و خیانت و بی‌شرمی انتظار او را می‌کشد.
و چگونه بماند؟ کودکان؟ مردم؟ حقیقت؟ مسئولیت‌هایی که تنها چشم به راه اویند و رسالت سنگینی که بر آن پیمان بسته است؟

درد چندان سهمگین است که روح توانای او را بیچاره کرده است. نمی‌تواند تصمیم بگیرد، تردید جانش را آزار می‌دهد، برود؟ بماند؟
احساس می‌کند که از هر دو کار عاجز است، نمی‌داند که چه خواهد کرد؟
به فاطمه توضیح می‌دهد: “اگر از پیش تو بروم، نه از آن رو است که از ماندن نزد تو ملول گشته‌ام، و اگر همین جا ماندم، نه از آن رو است که به وعده‌ای که خدا به مردم صبور داده است بدگمان شده‌ام”.

آنگاه برخاست، ایستاد، به خانه‌ پیغمبر رو کرد، با حالتی که در احساس نمی‌گنجید، گویی می‌خواست به او بگوید که این “ودیعه‌ی عزیز”ی را که به من سپرده‌ای، اکنون به سوی تو بازمی‌گردانم، سخنش را بشنو. از او بخواه، به اصرار بخواه تا برایت همه چیز را بگوید، تا آن‌چه را پس از تو دید یکایک برایت برشمارد.

فاطمه این‌چنین زیست و این‌چنین مرد و پس از مرگش زندگی دیگری را در تاریخ آغاز کرد. در چهره همه‌ ستمدیدگان ـ که بعدها در تاریخ اسلام بسیار شدند ـ هاله‌ای از فاطمه پیدا بود. غصب شدگان، پایمال شدگان و همه‌ قربانیان زور و فریب نام فاطمه را شعار خویش داشتند. یاد فاطمه، با عشق‌ها و عاطفه‌ها و ایمان‌های شگفت زنان و مردانی که در طول تاریخ اسلام برای آزادی و عدالت می‌جنگیدند، در توالی قرون، پرورش می‌یافت و در زیر تازیانه‌های بی‌رحم و خونین خلافت‌های جور و حکومت‌های بیداد و غصب، رشد می‌یافت و همه‌ دل‌های مجروح را لبریز می‌ساخت.
این است که همه جا در تاریخ ملت‌های مسلمان و توده‌های محروم در امت اسلامی، فاطمه منبع الهام آزادی و حق‌خواهی و عدالت‌طلبی و مبارزه با ستم و قساوت و تبعیض بوده است.
از شخصیت فاطمه سخن گفتن بسیار دشوار است. فاطمه، یک ” زن ” بود، آن‌ چنان که اسلام می‌خواهد که زن باشد. تصویر سیمای او را پیامبر خود رسم کرده بود و او را در کوره‌های سختی و فقر و مبارزه و آموزش‌های عمیق و شگفت انسانی خویش پرورده و ناب ساخته بود.

وی در همه‌ ابعاد گوناگون زن بودن نمونه شده بود.
مظهر یک دختر، در برابر پدرش.
مظهر یک همسر در برابر شویش.
مظهر یک مادر در برابر فرزندانش.
مظهر یک ” زن مبارز و مسئول ” در برابر زمانش و سرنوشت جامعه‌ اش.

وی خود یک “ امام ” است، یعنی یک نمونه مثالی، یک تیپ ایده‌آل برای زن، یک “ اسوه ” ، یک شاهد برای هر زنی که می‌خواهد ” شدن خویش ” را خود انتخاب کند.
او با طفولیت شگفتش، با مبارزه‌ مدامش در دو جبهه خارجی و داخلی، در خانه‌ پدرش، خانه‌ی همسرش، در جامعه‌اش، در اندیشه و رفتار و زندگیش، “چگونه بودن” را به زن پاسخ می‌داد.

نمی‌دانم چه بگویم؟ بسیار گفتم و بسیار ناگفته ماند.
در میان همه جلوه‌های خیره کننده‌ روح بزرگ فاطمه، آنچه بیشتر از همه برای من شگفت‌انگیز است این است که فاطمه همسفر و همگام و هم‌ پرواز روح عظیم علی است.

او در کنار علی تنها یک همسر نبود، که علی پس از او همسرانی دیگر نیز داشت. علی در او به دیده یک دوست، یک آشنای دردها و آرمان‌های بزرگش می ‌نگریست و انیس خلوت بیکرانه و اسرارآمیزش و همدم تنهایی‌هایش.
این است که علی هم او را به گونه‌ دیگری می‌نگرد و هم فرزندان او را.
پس از فاطمه، علی همسرانی می‌گیرد و از آنان فرزندانی می‌یابد. اما از همان آغاز، فرزندان خویش را که از فاطمه بودند با فرزندان دیگرش جدا می‌کند. اینان را “بنی‌علی” می‌خواند و آنان را “بنی‌فاطمه”.

شگفتا، در برابر پدر، آن هم علی، نسبت فرزند به مادر و پیغمبر نیز دیدیم که او را به گونه‌ی دیگر می‌بیند. از همه‌ی دخترانش تنها به او سخت می‌گیرد، از همه‌ تنها به او تکیه می‌کند. او را ـ در خردسالی ـ مخاطب دعوت بزرگ خویش می‌گیرد.
نمی‌دانم از او چه بگویم؟ چگونه بگویم؟

خواستم از ” بوسوئه ” تقلید کنم، خطیب نامور فرانسه که روزی در مجلسی با حضور لویی، از ” مریم ” سخن می‌گفت . گفت : هزار و هفتصد سال است که همه‌ سخنوران عالم درباره مریم داد سخن داده‌اند.
هزار و هفتصد سال است که همه فیلسوفان و متفکران ملت‌ها در شرق و غرب، ارزش‌های مریم را بیان کرده‌اند.
هزار و هفتصد سال است که شاعران جهان در ستایش مریم همه‌ ذوق و قدرت خلاقه ‌شان را به کار گرفته ‌اند.
هزار و هفتصد سال است که همه‌ هنرمندان، چهره‌نگاران، پیکرسازان بشر، در نشان دادن سیما و حالات مریم هنرمندی ‌های اعجاز‌گر کرده‌ اند.

اما مجموعه‌ گفته‌ها و اندیشه ‌ها و کوششها و هنرمندی‌‌های همه در طول این قرن‌های بسیار، به اندازه‌ این کلمه نتوانسته ‌اند عظمت‌های مریم را بازگویند که: “مریم (س)، مادر عیسی (ع) است “.
و من خواستم با چنین شیوه ‌ای از فاطمه بگویم. باز درماندم
خواستم بگویم، فاطمه دختر خدیجه‌‌ی بزرگ است.
دیدم فاطمه نیست.
خواستم بگویم که فاطمه دختر محمد است.
دیدم که فاطمه نیست.
خواستم بگویم که فاطمه همسر علی است.
دیدم که فاطمه نیست.
خواستم بگویم که فاطمه مادر حسین است.
دیدم که فاطمه نیست.
خواستم بگویم، که فاطمه مادر زینب است.
باز دیدم که فاطمه نیست.
نه، این‌ها همه هست و این همه فاطمه نیست
.
فاطمه، فاطمه است

 

برگرفته از کتاب فاطمه فاطمه است

منبع : خبر آنلاین

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ فروردين ۹۲ ، ۲۱:۱۹
حسین مزینانی عسکری


با پیگیری های دهیاری مزینان و توافق اداره بهداشت شهرستان سبزوار ، آزمایشگاه پزشکی در مزینان زادگاه دکتر علی شریعتی مزینانی ساخته می شود.

به گزارش شاهدان کویرمزینان به نقل از دهیاری مزینان ؛ پس از ماه ها پیگیری و تلاش دهیار دلسوز مزینان ، جلسه ای با حضور دکتر نخعی رئیس مرکز بهداشت سبزوار و اعضاءشورای اسلامی و دهیار مزینان در محل بهداری این دهستان تشکیل و مقرر گردید آزمایشگاه تخصصی پزشکی در مزینان دایر شود تا علاوه بر استفاده ی مردم مزینان روستاها و قراء مجاور نیز از این اقدام خیر خواهانه بهره مند شوند .

مسافت مزینان تا شهرستان سبزوار در حدود هشتاد کیلومتر می باشد که مردم این منطقه گاه برای استفاده از اماکن بیمارستانی و بهداشتی باید این مسافت را با زحمت طی نمایند که متأسفانه به دلیل کمبود امکانات بهداشتی و بعد طولانی این مسافت تعدادی از شهروندان مزینانی در ایامی که هموطنانمان از شهرهای دیگر به ویژه در ماه محرم و ایام تعطیلات نوروزی به زادگاهشان مسافرت نموده به دلیل سکته و یا بیماری دیگر و به خاطر کمبود امکانات حیاتی جان خود را ازدست داده اند.

و بسی جای شگفت است که درست در همین روزهای شلوغ دکتر مستقر در مزینان نیز به مرخصی می رود و مزینانی ها در صورت نیاز باید به شهرستان تازه تأسیس داورزن مراجعه نمایند که این شهرستان نیز هنوز امکانات چندانی دراین زمینه دریافت نکرده است و البته باز به همین دلیل نبودن دکتر ، بیماران روستاها و دهات وابسته شهرستان به مطب دکترها و در مانگاه داورزن مراجعه می نمایند که موجب تراکم جمعیتی می شود و هر مریض باید ساعتها درانتظار معاینه بماند و جای تعجبی نسیت که اگر تنها داروخانه ی شهرستان داروزن داروی تجویزی دکتر را نداشته باشد وبیمار مجبور شود به سبزوار مراجعه کند.

با وجود این مشکلات مهدی مزینانی (آزاده) دهیار زحمتکش مزینان که از زمان بازگشت به زادگاهش و تصدی این مسئولیت اقدامات ارزشمندی از جمله پیگیری و نصب تندیس فرزند شایسته کویر مزینان ،اجرای قسمتی از طرح هادی ،آماده سازی میدان استاد محمد تقی شریعتی مزینانی ، تابلو راهنمای مزینان و نصب آن بر دروازه ورودی مزینان در مسیر راه تهران مشهد، ترمیم راه آسفالته جاده مزینان ، تهیه و نصب ده ها نیمکت و صندلی راحتی در سطح معابر و چندین طرح عمرانی دیگر در مزینان داشته است و تلاش می نماید تا وضعیت بهداشتی را نیز سامان دهد که پیگیری این طرح و ساخت در مانگاه مناسب یکی دیگر از خدمات این آزاده ی سرافراز است که امیدواریم با همکاری ادراه بهداشت شهرستان سبزوار به نتیجه برسد و دعای کویر نشینان بدرقه ی راهشان وسلامت جانشان باشد .   

منبع:وبلاگ شاهدان کویر مزینان

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۴ فروردين ۹۲ ، ۰۱:۳۳
حسین مزینانی عسکری

شب اسرار آمیز

به نویسندگی:حسین مزینانی عسکری

 

مشاهده در ادامه مطلب

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۱ فروردين ۹۲ ، ۲۲:۳۳
حسین مزینانی عسکری



مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان محیط زیست با بیان اینکه بهار، فصل زاد و ولد گونه‌های جانوری است، گفت: شکار جانوران در این فصل از سال در سراسر کشور و در تمام مناطق، ممنوع و این خط قرمز سازمان محیط زیست است.

به گزارش فارس، علیرضا مزینانی با اعلام اینکه فصل بهار، فصل زاد و ولد همه گونه‌های جانوری اعم از پرندگان، چرندگان، پستانداران و خزندگان است، بیان داشت:‌ به همین دلیل شکار حیوانات در این فصل از سال در همه مناطق اعم از مناطق شکار ممنوع، مناطق حفاظت شده و مناطق آزاد، در سراسر کشور ممنوع است.

وی همچنین بیان داشت: مدیریت شکار و صید بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست است؛ از این رو این سازمان برخورد قانونی را با افرادی که اقدام به شکار گونه‌های جانوری در این فصل از سال می‌کنند، صورت می‌دهد.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان محیط زیست متذکر شد: شکار گونه‌های جانوری خط قرمز سازمان محیط زیست به افراد در این فصل از سال است.

این مقام مسئول با تأکید بر برخوردهای قانونی با متخلفانی که در این فصل از سال به شکار گونه‌های جانوری اقدام می‌کنند، بیان داشت: سازمان محیط زیست در فصل بهار حتی با افرادی که توسط سلاح‌هایی که نیاز به اخذ پروانه شکار نیز ندارد مانند اسلحه‌های ساچمه‌زنی 4.5، به شکار در طبیعت اقدام می‌کنند، برخورد جدی صورت می‌دهد.

مزینانی گفت: بر اساس مقررات، با افرادی که عمل آنها در نهایت به تخریب محیط زیست منجر می‌شود، برخوردهای قانونی صورت می‌گیرد، همچنین برای متخلفانی که در فصل بهار به شکار گونه‌های جانوری اقدام می‌کنند، علاوه بر جزای نقدی، پرونده قضایی نیز تشکیل و پروانه حمل سلاح این دسته از افراد لغو می‌شود.
شاهدان کویر مزینان ؛ خبر فوق در بسیاری از خبرگزاری ها ی معتبر ایران از جمله تابناک ، خبر فارسی ، بی باک و... به نقل از خبرگزاری فارس در روز شانزدهم فروردین منتشر شده است.

علی رضا مزینانی از جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی است که قریب به دو دهه در پست های مدیریتی مختلف سازمان محیط زیست مشغول به فعالیت بوده و در حال حاضر دانشجوی دوره دکتری محیط زیست است
 
منبع وبلاگ شاهدان کویر مزینان
۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۷ فروردين ۹۲ ، ۲۰:۵۰
حسین مزینانی عسکری

تلاش برای حذف رقیب از انتخابات آغاز فتنه است



اینکه فرزند شایسته کویر مزینان دکترعلی شریعتی مزینانی و استاد شهید مرتضی مطهری دو چهره ی ماندگار ودو اندیشمند شهید؛ زاده ی خراسان بزرگ هستند افتخاری است برای ما خراسانی ها که در هر کجا که هستیم به مفاخر خویش افتخار کنیم هرچند نام مطهری همیشه به عنوان یک استاد بی نظیر در نظام جمهوری اسلامی می درخشد و در سالگرد شهادتش که به عنوان روز معلم ! نام گذاری شده مراسم و برنامه های ویژه ای برگزار می شود و صداوسیما از چند روز قبل شروع به پخش برنامه هایی از زندگی و آثار این شهید بزرگوار می نماید که بسیار شایسته و بجاست اما در سالگرد شهادت !ویا وفات دکتر علی شریعتی مزینانی که در ابتدای پیروزی انقلاب به عنوان معلم شهید انقلاب از او یاد می شد و سرود "معلم شهید ما دکتر علی شریعتی" ورد زبان ما دانش آموزان آن زمان بود کمتر یادی از این بزرگمرد می شود و اگر هم برنامه ای از صداوسیما پخش شود تازه در آن اساتید حوزه و دانشگاه می نشینند وبحث می کنند که؛ آیا دکتر شریعتی شهید شده یا در غربت سکته قلبی کرده است ! وحال آنکه در بسیاری از احادیث و روایات براین نکته تاکید شده که مقام شهادت تنها به مبارز وجنگجوی کشته شده درمیدان نبرد اطلاق نمی شود وبه کسی که در هجرت و درمسافرت حتی برای کسب روزی عیالش بمیرد شهید می گویند. گاه نیز سالگرد این معلم واستاد دانشگاه در خاموشی محض می آید ومی گذرد و ما فقط با نگاه به تقویم تازه می فهمیم که سالمرگ دکتر شریعتی چند روز پیش بوده وگذشته و الآن برنامه ای که پخش می شود مربوط به سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران است که به خون پاک علی سوگند یاد می کند که راهش را ادامه دهد و یا نزدیک به شهادت شهید بهشتی ویارانش هستیم که از حاضرین در جلسه می خواهد که کسی حق ندارد کلمه ای از کتب دکتر حذف کند شاید در آینده این سخنان شریعتی تحقق پیدا کند.

اما در گذر این زمان وگذشت سی وچندمین سالگردها میراث داران این دو استاد که در زمان شهادت پدرانشان نوجوان ویا جوانی بودند رشد یافتند و بزرگ شدند و هریک تلاش کردند تا همانند پدر شهیدشان به کسب علم بپردازند و همانند آنها برعلیه باطل مبارزه کنند فرزندان شریعتی برای تحصیل علم روانه غربت شدند و پس از بازگشت سیاست را طبق وصیت پدرشان به سیاستمداران واگذار کردند و برآن شدند تا آرام و خاموش به تدریس در دانشگاه وانتشار آثار بابا علی بپردازند که دراین مسیر دکتر احسان شریعتی از تدریس در دانشگاه به بهانه ی آئین نامه ی استاد مدعو محروم می شود و منتظر می ماند تا سال بعد آیا سیستم دولتی دانشگاه با مدیریت جدید دکتر شریعتی را قبول داشته باشد و یا... و اما فرزند شهید مطهری در دوره های مختلف با آرای مردمی به مجلس راه می یابد و به یک چهره ی مطرح در مجلس تبدیل می شود گاه مغضوب دوست وگاه منفور دشمن می گردد اما همیشه حرفی برای گفتن دارد ودر این میان ما خراسانی ها گاه او را از خود می دانیم وگاهی ...

اما چه فرزندان شریعتی ومطهری محبوب و یا مغضوب باشند بلاخره آنها خراسانی هستند و ما افتخارمان همین است اما تشابه اسمی مکان زایش این دو اسطوره برای بعضی از دوستان عامدانه و یا سهوی مزینان می شود که این خود جمله ی معترضه ماست ! چرا که به قول استاد علامه محمدتقی شریعتی در دهه شصت در جمع ما مزینانی ها به صراحت اعلام کرد که ؛ "نام شریعتی برای مزینان جز ضرر چیز دیگه ای نیست و حتی معذرت خواهی کرد و گفت : در رژیم گذشته ساواک به دنبال یافتن علی، هی به مزینان هجوم می آورد و برای شما مردم مزاحمت ایجاد می کرد و دستگاه حکومتی هیچ گونه امکاناتی به این دیار تاریخی نمی داد و در این زمان هم گاهی آنها که نیاز به رآی دارند خود را همراه دکتر می دانند و به مزینان می آیند و گاهی کسانی که از اسم او می ترسند همه را به چوب تکفیر می رانند." اما در این میان وقتی شریعتی یک اسطوره است ایرانی است و وقتی برای عده ای ضرر دارت دهاتی و مزینانی است! ولی مطهری چون همیشه مطهر است فریمانی ایرانی است البته خیلی از دوستدارانش نمی دانند که او اصالتا خراسانی است اما فرزندش علی که اکنون حرفی برای گفتن دارد و مغضوب بعضی قرار گرفته به جای فریمانی بودنش ف تبدیل به میم و میم تبدیل به نون می شود ومزینانی معرفی می گردد در بعضی از سایتها ووبلاگها به عنوان مزینانی از اویاد می کنند مانند صاحب وب «فرنیان وسیاست »که در دوازدهم فروردین ماه تیتر زیر را برای سیاست زدگی مطهری انتخاب می کند :


علی مزینانی نماینده تهران:!
 
 
تلاش برای حذف رقیب از انتخابات آغاز فتنه است....

وچون از ایشان خواسته می شود که نام مطهری را اصلاح بفرماییدآقای فرنیان پیام می فرستد که وی از بستگان مطهری است وبه خوبی می داند که شریعتی ومطهری هردو هم دهاتی هستند ! حالا قضاوت با شما مزینانی هاست کدامیک از شما نام بستگان شهید مطهری را در مزینان می شناسید که با شما و دکتر شریعتی هم ولایتی باشند؟
البته آنان که شریعتی را می شناسند می دانند که دکتر گاهی در نوشته هایش از نام وفامیلی علی مزینانی استفاده می کرد و اکنون استفاده از این نام در مجلس بر روی یک فرد سیاسی ،خود جای بسی تأمل است!
 
منبع:وبلاگ شاهدان کویر مزینان
۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۷ فروردين ۹۲ ، ۲۰:۳۶
حسین مزینانی عسکری

نقش جالب دکتر شریعتی در پرفروشترین فیلم تاریخ سینمای ایران 

 

 

 

 

روزنامه‌ی دنیای اقتصاد - «در شب نمایش خصوصی سینما مولن‌روژ (سروش فعلی) مرحوم دکتر شریعتی را آوردیم. در تاریکی وارد سالن شد و در تاریکی رفت. در حقیقت بدون این‌که کیمیایی بداند، سناریوی قیصر را نیز داده بودم او بخواند. همان موقع نظرش این بود که اگر این فیلم درست ساخته شود تنها فیلمی است که به سیستم «نه» گفته است.»

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۶ فروردين ۹۲ ، ۲۳:۵۳
حسین مزینانی عسکری
نام کتاب: نیایش ناشر: نامعلوم
نویسنده: علی شریعتی زبان: فارسی قالب:Pdf صفحات: ۳۲ حجم: Kb 420
توضیح مختصر:

 

فارسی کتاب

 

به من آرامش ده تا بپذیرم آنچه را که نمی توانم تغییر دهم، دلیری ده تا تغییر دهم آنچه را که می توانم تغییر دهم، بینش ده تا تفاوت این دو را بدانم، مرا فهم ده تا متوقع نباشم دنیا و مردم آن مطابق میل من رفتار کنند.


برای دانلود به ادامه مطلب بروین...

 

۹ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۶ فروردين ۹۲ ، ۲۰:۵۷
حسین مزینانی عسکری

نویسنده: علی شریعتی زبان: فارسی قالب:pdf صفحات: ۲۲ حجم: ۴۷۲ Kb
توضیح مختصر:یک جلوش تا بینهایت صفرها- دکتر علی شریعتی

 

آدم وقتى فقیر میشه، خوبى هاش هم حقیر میشه، اما کسى که زور داره، یا زر داره، “هنر” مى بینند “عیب” هاشو، “حرف حسابى” می شنوند “چرند” هاشو، “آروغ هاى بى جا و نفرت بار” شو، فلسفه و دانش و دین مى فهمند، حتى “شوخى هاى خنک و بى ربط” او، از خنده روده بر مى کنه!ملت ها هم همینجورند.
روزى که ما مسلمان ها پول داشتیم، زور داشتیم، فرنگى ها از ما تقلید مى کردند. استادهاى دانشگاههاى اسپانیا، ایتالیا، فیلسوف ها و دانشمندهاى اروپا، وقتى مى خواستند درس بدهند، قبا لباده ملاهاى ما را به تن مى کردند، یعنى که ما هم بوعلى و رازى و غزالى ایم!

 

۳ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۶ فروردين ۹۲ ، ۲۰:۴۷
حسین مزینانی عسکری

 

 
نویسنده: علی شریعتی زبان: فارسی قالب:pdf صفحات: ۸۸ حجم: ۱٫۰۸ Mb
توضیح مختصر:

 

کویر- دکتر علی شریعتی


  علی شریعتی با نام اصلی علی مزینانی (۳ آذر ۱۳۱۲ در روستای مزینان از توابع شهرستان سبزوار ، استان خراسان رضوی – ۲۹ خرداد ۱۳۵۶ در لندن) نویسنده، جامعه‌شناس، تاریخ‌شناس و پژوهشگر دینی اهل ایران است. وی در نزد هواداران به معلم شهید دکتر شریعتی معروف است.

برای دریافت به ادامه مطلب بروین...

 

۴ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۶ فروردين ۹۲ ، ۲۰:۳۵
حسین مزینانی عسکری

ای خداوند به علمای مسئولیت
به عوام ما علم
به مومنان روشنایی
به روشنفکران ما ایمان
و...

 

برای دریافت لینک به ادامه مطلب بروین..

 

۱۳ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱۶ فروردين ۹۲ ، ۲۰:۰۵
حسین مزینانی عسکری

 


با عنایت به اینکه نظرات و پیشنهادات شما کاربران گرامی در بهبود پایگاه تاثیر کاملا موثری ایفا می کند لذا خواهشمند است ما را از نظرات ارزنده ی خود محروم نفرمایید

جهت عضویت در سایت کلیک کنیداین پایین کلیک کنین نظرتون رو بیان 

برای مشاهده عکس ها به ادامه مطلب بروین.         پست ثابت! شکلک های ساده,شکلک های بامزه,شکلک های پراستفاده,شکلک های مورد علاقهlike یادت نره

برای حمایت از ما لطفا نظر بدهیدmail

۵۱ نظر موافقین ۶ مخالفین ۰ ۱۶ فروردين ۹۲ ، ۱۹:۲۱
حسین مزینانی عسکری

                         

                                                                                                     

سلام .دوست های محترم می توانید با ارسال= خاطرات >شعرنویسی>عکس و غیره برای مسابقه وثبت مطالب خود  برای  عموم در وب سایت ما به نمایش بزارین مطالب خودتون رو به وسیله ارسال نظر پست خصوصی ویاارسال ایمیلhosseinmazinany@ymail.com برای ما ارسال کنین تا در اولین فرصت برای نمایش در وب سایت http://mazinan-news.blog.ir/ به نمایش گذاشته بشه.با امید برای ایجاد فضای  مجازی مفید برای مزینانی ها  ! برای اطلاعات بیشتر راجع نحوه شرکت به ادامه مطلب بروین!


                                                         برای حمایت از ما لطفا نظر بدهید جهت عضویت در سایت کلیک کنید        
         



برای مشاهده عکس به ادامه مطلب بروین..

 


 

۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۶ فروردين ۹۲ ، ۰۲:۲۰
حسین مزینانی عسکری


کتابهای منتشر شده بوسیله بنیاد فرهنگی دکتر علی شریعتی

 

 


این بنیاد سعی کرده‌است کلیه آثار اعم از گفته‌ها، نوشته‌های منتشر شده و منتشر ناشده علی شریعتی را به روشی دقیق، با در نظر گرفتن کلیهٔ تصحیحات و تجدیدنظرهای وی و با پرهیز از هرگونه دخل و تصرف تدوین و چاپ نماید. در این مجموعه آثار کوشش شده‌است که تمامی مطالب مربوط به یک موضوع - که قبلاً در جزوه‌های کوچک و متوسط پراکنده بود - در یک یا چند مجلد با عنوان واحد طبع و نشر گردند. این کار در واقع خواست خود شریعتی بوده‌است. (ر.ک. به وصیت وی در مجموعه آثار ش.۱). شماره‌های فهرست زیر، شماره مجموعه آثار است (مثلاً مجموعه آثار شماره ۳: ابوذر).

 

برای مشاهده به ادامه مطلب بروین..

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۶ فروردين ۹۲ ، ۰۱:۳۲
حسین مزینانی عسکری


 

سخن تازه از نوروز گفتن دشوار است. نوروز یک جشن ملی است،‌جشن ملی را همه  می‌شناسند که چیست، نوروز هر ساله برپا می‌شود و هر ساله از آن سخن می‌رود. بسیار گفته‌اند و بسیار شنیده‌اید؛ پس به تکرار نیازی نیست؟ چرا، هست. مگر نوروز را خود مکرر نمی‌کنید؟ پس سخن از نوروز را نیز مکرر بشنوید. در علم و ادب تکرار ملال‌آور است و بیهوده؛ “عقل” تکرار را نمی‌پسندد؛ اما “احساس” تکرار را دوست دارد، طبیعت تکرار را دوست دارد، جامعه به تکرار نیازمند  است، طبیعت را از تکرار ساخته‌اند؛ جامعه با تکرار نیرومند می‌شود، احساس  با تکرار جان می‌گیرد و نوروز داستان زیبایی است که در آن، طبیعت، احساس و  جامعه هر سه دست‌اندرکارند.



 

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۶ فروردين ۹۲ ، ۰۱:۱۶
حسین مزینانی عسکری



  

برای دیدن فیلمهای  عاشورای 1390 به ادامه مطلب بروین...

جاتون خالی امسال یعنی سال1392عاشورا تو مزینان با حضور پرشکوه تری نسبت به سالهای قبل برگزار شد امسال رو ترجیح دادم به جای عکسبرداری عزاداری کنم برای همین عکس زیادی نگرفتم اما همین تعداد عکسی که گرفتم بزودی در اولین بروز رسانی برآتون به نمایش میزارم..

موفق باشین!

 

۳ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱۵ فروردين ۹۲ ، ۰۰:۴۱
حسین مزینانی عسکری

کارت پستال نوروز سال ۹۲ با طرح مار

 

سال نو مبارک اینم شکوفه بهاری از کویر مزینان برای شما..!

 

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۴ فروردين ۹۲ ، ۲۳:۲۵
حسین مزینانی عسکری