مزینان نیوز

مزینان همان عشق آباد همان دیار سر فراز محل تولد دانشمندان ایران زمین همچون شهید دکتر علی شریعتی مزینانی و دیگر اندیشمندان ایرانی است...
شکلک های ساده,شکلک های بامزه,شکلک های پراستفاده,شکلک های مورد علاقه
شکلک های ساده,شکلک های بامزه,شکلک های پراستفاده,شکلک های مورد علاقه

مزینان نیوز

مزینان همان عشق آباد همان دیار سر فراز محل تولد دانشمندان ایران زمین همچون شهید دکتر علی شریعتی مزینانی و دیگر اندیشمندان ایرانی است...

مزینان نیوز

خدایا ...
به من زیستنی عطا کن که در لحظه ی مرگ بر بی ثمری لحظه ای که برای زیستن گذشته است حسرت نخورم
و مردنی عطا کن که بر بیهودگی اش سوگوار نباشم
بگذار تا آن را من خود انتخاب کنم اما آن چنان که تو دوست میداری
خدایا ...
چگونه زیستن را تو به من بیاموز ، چگونه مردن را خود خواهم آموخت
خدایا ...
رحمتی کن تا ایمان ، نام و نان برایم نیاورد
قوتم بخش تا نانم را و حتی نامم را در خطر ایمان افکنم
تا از آنها باشم که پول دنیا می گیرند و برای دین کار می کنند نه از آنها که پول دین را می گیرند و برای دنیا کار می کنند
ای خدا ...
میدانم که برای عشق زیستن و برای زیبایی و خیر مطلق بودن چگونه آدمی را به مطلق می برد . اخلاص ، یکتایی در زیستن ، یکتایی در بودن و یکتایی در عشق ...
خدایا ...
مرا به ابتذال آرامش و خوشبختی مکشان
اضطرابهای بزرگ ، غمهای ارجمند و حیرتهای عظیم را به روحم عطا کن
لذتها را به بندگان حقیرت بخش و درهای عزیز را بر جانم ریز

طبقه بندی موضوعی

آخرین نظرات

نویسندگان

StatsCrop Pagerank

۱۸ مطلب در خرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

عکس های دکتر علی شریعتی به مناسبت شهادت ایشان

همایش شریعتی ، انتظار مذهب اعتراض ویژه گرامیداشت سی و ششمین سالگرد فرزند شایسته کویر  دکتر علی شریعتی مزینانی در زادگاهش مزینان برگزار شد
در این همایش که با حضور اساتید دانشگاهی و دانشجویان خراسان رضوی و جمعی از دوستداران دکتر علی شریعتی از شهرستان های  مشهد مقدس، اسفراین ، نیشابور و سبزوار و همچنین مردم مومن و معتقد مزینانی برگزار شد دکتر رحیمی استاد دانشگاه و کتر حامد احمدی پژوهشگر و همچنین فرماندار اسبق شهرستان سبزوار دکتر گندمی با موضوعیت انتظار سخنرانی کردند

علی رغم دعوت از رسانه های مکتوب کشوری بازهم همانند سنوات گذشته این همایش در سکوت کامل رسانه ای برگزار شد و حتی سایتها و پایگاه های اطلاع رسانی شهرستان سبزوار نیز هیچ گونه خبری از این همایش منتشر نکردند.

منبع:شاهدان کوریر مزینان

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۲ ، ۲۳:۰۶
حسین مزینانی عسکری

دکتر شریعتی دست مایه طنز نیست

همزمان با سی و ششمین سالگرد شهادت معلم شهید انقلاب دکتر علی شریعتی مزینانی همایش شریعتی ، انتظار مذهب اعتراض؛ روز چهارشنبه  بیست و نهم خرداد  در مزینان برگزار می شود .

احمد صباغ مزینانی مدیر برگزار ی سی و ششمین سالگرد زنده یاد دکتر علی شریعتی مزینانی با اعلام این خبر اظهار داشت : سالگرد دکتر علی شریعتی امسال مصادف شده با ایام ولادت باسعادت دوازدهمین اختر فروزان آسمان ولایت و امامت حضرت مهدی موعود (عج)لذا ستاد برگزاری بزرگداشت دکتر علی شریعتی تصمیم گرفت این مراسم را با عنوان شریعتی ، انتظار مذهب اعتراض که یکی از آثار ممتاز زنده یاد دکتر شریعتی پیرامون بحث انتظار و فرج امام زمان (عج)  است در زادگاهش مزینان برگزار نماید.

وی افزود : در این همایش که  از ساعت 9 صبح در هیئت ابوالفضلی (ع) مزینان و با حضور صاحب نظران برجسته کشوری و اساتید و دانشجویان خراسان رضوی برگزار می شود دکتر احسان شریعتی مزینانی فرزند برومند دکتر علی شریعتی سخنرانی خواهد کرد.

وی اظهار امیدواری کرد :  این روزها ملت بزرگ و قدر شناس ایران با حضور در پای صندوقهای رأی حماسه ی بزرگ سیاسی را رقم زدند انشاء الله همچون گذشته یاد فرزندان بزرگ انقلاب را که زحمات بسیاری برای برپایی این نظام الهی کشیدند بدانند و در این گونه مراسم که به یاد آنها برگزار می شود شرکت فعال داشته باشند البته نیاز به توصیه ی ما نیست و مردم ایران به ویژه جوانها خودشان قدر دان وآگاه تر  هستند و انشاء الله  در روز برگزاری همایش شاهد حضور اقشار مختلف مردمی از سراسر کشور خواهیم بود و مردم مزینان نیز قرار است مثل سالهای گذشته میزبان شرکت کنندگان در همایش باشند

صباغ در خصوص برنامه های جنبی بزرگداشت خاطر نشان کرد : میدان ورودی مزینان به نام  استاد محمدتقی شریعتی مزینانی پدر ارجمند علی شریعتی نام گذاری شده و انشاء الله با حضور شرکت کنندگان در همایش از تندیس استاد در این میدان رونمایی خواهد شد.  
منبع: شاهدان کویر مزینان
۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۹۲ ، ۲۲:۱۳
حسین مزینانی عسکری

نشست بررسی دیدگاه های شریعتی در ادبیات برگزار می شود

تهران بزرگ- ششـمین نشست ˈتفکر از نمای نزدیکˈ با بررسی موضوع ˈشریعتی و ادبیاتˈ در خانه موزه دکتر شریعتی روز چهارشنبه (29 خردادماه) برگزار می شود.

رضا دوستعلی، مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه 6، با اعلام این خبر گفت: خانه موزه دکتر شریعتی در ادامه برگزاری سلسله نشست های تفکر از نمای نزدیک، نشست ˈشریعتی و ادبیاتˈ را در آخرین چهارشنبه خردادماه، با سخنرانی مصطفی مستور برگزار می کند.

وی با اشاره به اینکه دکتر محمدامین قانعی راد در آخرین روزهای بهمن ماه سال گذشته ˈشریعتی و جامعه شناسیˈ را مورد مباحثه قرار داد، گفت: همزمان با سی و ششمین سالگرد دکتر شریعتی، نشست شریعتی و ادبیات با حضور مصطفی مستور، نویسنده و مترجم برجسته برگزار خواهد شد. دبیری این نشست نیز برعهده محمد صادقی، روزنامه نگار و نویسنده است.

به گفته دوستعلی، رونمایی از نخستین کتابچه خانه موزه دکتر شریعتی و نیز نخستین فیلم مستند خانه موزه و نیز نمایشگاهی از آخرین آثار دکتر شریعتی که با نام های مستعار وی، علی خراسانی و علی سربداری نگاشته شده است از دیگر برنامه های نشست روز 29خردادماه خواهد بود.

دوستعلی افزود: در این روز نمایشگاهی از سروده های شاعرانی همچون علی معلم دامغانی،موسوی گرماروی، مرحوم طاهره صفارزاده که در سال های 1356 تا 1358 در سوگ وی به یادگار مانده است، سوگنامه شهید چمران که در تیرماه 1356 هنگام خاکسپاری دکتر شریعتی در دمشق، از سوی وی قرائت شد و نیز وصیت نامه دکتر در سال 1348 در معرض دید عموم قرار می گیرد.

مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه 6 با اشاره به سوابق برگزاری سلسله نشست های تفکر از نمای نزدیک تصریح کرد: سلسله نشست های تفکر از نمای نزدیک با بررسی آراء و اندیشه های امام موسی صدر در 22تیرماه سال 90کلید خورد.

ˈبررسی شخصیت، آرا و تفکرات اقبال لاهوریˈ وˈ سید جمال الدین اسدآبادیˈ و نیز ˈشریعتی و جلال در برابر غربˈ عنوان سه نشست دیگر است که با حضور دکتر محمد بقایی(ماکان)،دکتر قاسم صافی، سید مسعود رضوی، حبیب الله اسماعیلی و نیز دکتر غلامرضا امامی مورد مباحثه قرار گرفت.

دوستعلی خاطرنشان کرد:ˈآسیب شناسی کتاب حسین وارث آدمˈ،ˈشریعتی و تفکر آیندهˈ وˈنقد غرب – بازگشت به خویشتنˈ عنوان سه نشست دیگری است که با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه، دکتر بیژن عبدالکریمی و نیز دکتر غلامرضا امامی برگزار شد.

نشست ˈشریعتی و ادبیاتˈ از ساعت 17 تا 20 روز چهارشنبه 29 خردادماه در خانه موزه دکتر شریعتی واقع در خیابان جمالزاده شمالی، نرسیده به خیابان دکتر فاطمی غربی، کوچه نادر، پلاک 9 برگزار خواهد شد.



*برگزاری بزرگداشت دکتر شریعتی در خانه فرهنگ میثاق

این نشست با حضور ˈاردشیر منصوریˈ استاد زبان و ادبیات فارسی برگزار می شود و اجرای موسیقی سنتی و محلی و ارائه اشعار و مقالات ادبی در این زمینه از دیگر برنامه های گنجینه های پارسی در خانه فرهنگ میثاق است.

ˈعلی شریعتی مزینانیˈ، ۲ آذر ۱۳۱۲ در روستای کاهک،سبزوار به دنیا آمد و ۲۹خرداد ۱۳۵۶،از دنیا رفت.

وی نویسنده، جامعه شناس، تاریخ شناس، پژوهشگر دینی اهل ایران، از مبارزان و فعالان مذهبی و سیاسی و از نظریه پردازان انقلاب اسلامی ایران بود.

شریعتی در به ثمر رسیدن انقلاب ایران سهم بسیاری داشت،کارنامه فعالیت های او برای احیای مذهب و سنت در جامعه و بیدادگری نسبت به سلطنت وقت نیز شهرت دارد.

شریعتی را در ادبیات معاصر معلم شهید می نامند و از زمان انقلاب تاکنون یادبودهای بسیاری به یاد او برگزار و اجرا کرده اند.

منبع:http://www3.tehran.irna.ir

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۲ ، ۲۲:۳۲
حسین مزینانی عسکری

یک روز دیگر تا خلق حماسه سیاسی بزرگ سال 92 باقی مانده است و ملت حماسه ساز ایران اسلامی آماده می شوند یک بار دیگر با حضور حداکثری خود در پای صندوق های رأی چشمان فتنه را کور نمایند و مشت محکمی بر دهان یاوه سرایان و دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی به ویژه آمریکای جنایتکار و صهیونیست غاصب  بزنند. در این برهه از زمان آحاد مردم ایران  تعیین  سرنوشت خویش را برعهده دارند هر رأی همانند تیری است بر قلب دشمن.

شاهدان کویر مزینان بنا بر رسالت عظیم اطلاع رسانی و روشنگری که برعهده دارد با درخواست از صاحب نظران ، مدیران ، کارشناسان و چهره های سرشناس مزینانی در باره این رویداد تاریخی نظر خواهی نموده است که یاران و  همراهان  مزینانی با ارسال پیام به این دعوت لبیک گفتند و مانیز برای بهرمندی مخاطبان شاهدان کویر این نظرات ارزشمند را منتشر می نماییم .

دکتر کاظم مزینانی کارشناس ارشد ارتباطات و معاون مرکز ملی افکار سنجی ایران : حماسه سیاسی فقط با حضور اقشار مختلف مردم با هر نگرش سیاسی محقق خواهد شد . این اساسی ترین اصل دموکراسی است و جمهوریت هر نظامی از صندوق های رأی حاصل می شود.

به گمان من قهر با صندوق رأی قهر با دموکراسی و مهوریت است درنظام اسلامی این قهر دوری از آرمان های انقلابی نیز خواهد بود

حضور در پای صندوق های رأی همواره و تحت هر شرایطی مسیر را برای حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش خواهد گشود و هرچه این حضور پر رنگ تر باشد این معبر برای جامعه گشوده تر خواهد بود

محمد شریفی عضو شورای اسلامی و معلم باز نشسته: حماسه سیاسی به انسجام و حرکت پرشور همراه با فهم ودرک صحیحی گفته می شود که بتواند بایک انتخاب درست سرنوشت یک ملت را رقم بزند

دکتر علی رضا مزینانی فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست : دراین وضعیت حساس کشورمان و تهدیدات غربیان ، بایستی پای صندوق های رأی حاضر شده و پاسخ عملی حداکثری به آنهابدهیم این مهم از وظایف ایرانی دلسوز می باشد

دکتر احمد باقری مزینانی استاد دانشگاه : رهبر آگاه و فرزانه انقلاب در سخنرانی نوزدهم فروردین ماه با شناخت  دسیسه های دشمن فرمود : دشمن متوجه انتخابات ماست ، انتخاباتی که در خرداد ماه آینده در پیش داریم از نظر ما مهم است . از نظر دشمن هم مهم است و حواسش به آن انتخابات است . لذا با عنایت به این فرمایش معظم له بر همه ما واجب است که در این انتخابات شرکت کنیم.

علی رضا هاشمی مدیر ارشد بانک ملت :به دور از هر گونه جناح بندی سیاسی به خاطر اقتدار جمهوری اسلامی و خواست رهبر و ملت و به امید بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت مردم در این انتخابات سرنوشت ساز شرکت می کنیم

حجت الاسلام محمدتقی تاج مزینانی   : نظر ما همان نظر بزرگان ، شهدا ، امام شهدا و رهبر فرزانه انقلاب می باشد که حضور در پای صندوقهای رأی و انتخاب اصلح در مقطع کنونی واجب است  . امام علی (ع)می فرماید : کسی که هنگام نیاز رهبرش خواب باشدزیر پای دشمنش بیدار می شود . امروز نیاز به جواب  است فردا دیر است

مصطفی جلالی پور استاد موسیقی و آواز سنتی:  رأی دادن و انتخاب کردن اولین و اصلی ترین حق مردم در یک جامعه مردمسالار است از این رو مردم به عنوان صاحبان اصلی این کشور از حق خود استفاده کرده و به کاندیدای اصلح و مردمی رأی می دهند.

حجت الاسلام هادی مزینانی رئیس عقدتی سیاسی نیروی انتظامی غرب تهران :در دنیای اسلام فقط یک کشور پرچم اهلبیت را برافراشته دارد و هر اقدامی که منجر به حفظ اقتدار این کشور شود قطعا مأجور است. شرکت در انتخابات به فرموده امام خمینی (ره) واجب عینی است.

مهندس سیدرضا حسینی مزینانی مدیر ارشد کمیته امداد امام خمینی (ره) :حضور در انتخابات یک ضرورت است . مدرسه بدون مدیر نمی ماند مدیر خوب را ما انتخاب می کنیم.

نورالله مزینانی کارمند ارشد بنیاد سینمایی فارابی : شرکت در انتخابات یک تکلیف الهی است که بر هر ایرانی حضور در آن جزو واجبات بوده و مشت محکمی است بر دهان یاوه گویان .

این نظام الهی با خون شهدا آبیاری شده است پس روی خون شهدا پا نگذاریم

فاطمه گلستانی مدیر مجتمع غیردولتی بهزیستی مزینان :  به فرموده امام خمینی (ره)برهر فرد ایرانی واجب است که در انتخابات شرکت کند و با حضور پر شکوه خود  غیرت ایرانی و مسلمانی خویش را در سال حماسه سیاسی و در پای صندوق های رأی که نشان دهنده وحدت و همدلی و به نوعی مبارزه با استکبار جهانی است به دنیا اثبات نماید.

طیبه مزینانی نویسنده ادبیات مقاومت : روز قبل در همایش انتخاباتی بودم فریاد هموطنانم گوش فلک را کر کرده بود؛ امروز حمایت می کنیم ، جمعه قیامت می کنیم . پس بیاییم صبح جمعه برای برپایی قیامتی زود هنگام جهانیان را به حیرت اندازیم

منبع:شاهدان کویر مزینان

۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۲ ، ۱۸:۱۸
حسین مزینانی عسکری

http://behbahan-org.ir/home/wp-content/uploads/382.jpg

همزمان با فرخنده میلاد با سعادت سرور و سالار شهیدان حضرت حسین بن علی (ع) سامانه پیامکی مجتمع غیر دولتی بهزیستی مزینان راه اندازی شد

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ روابط عمومی مجتمع غیر دولتی بهزیستی مزینان به منظور اطلاع رسانی بیشتر در باره اقدامات و خدمات این مجتمع اقدام به راه اندازی این سامانه نموده است و ازین پس تمامی اطلاعات و اخبار مربوطه از طریق این سیستم و وب شاهدان کویرمزینان به اطلاع شهروندان مزینانی و خیرین گرامی خواهد رسید.

 دراولین پیام افتتاحیه سامانه اطلاع رسانی بهزیستی مزینان که برای شهروندان ارسال شده آمده است :

« با وزیدن نسیم خوش شعبان المعظم  وعرض تبریک اعیاد شعبانیه ، سیستم پیامکی بهزیستی مزینان راه اندازی شد . نظرات و پیشنهادهای شما در راستای ساخت توانبخشی و خدمت به محرومان موجب دلگرمی ما خواهد شد»

 شماره سامانه پیامکی مجتمع غیر دولتی بهزیستی مزینان برای ارسال ودریافت پیام شهروندان مزینانی  30002166002166 می باشد

نورالله مزینانی مسئول روابط عمومی مجتمع بهزیستی مزینان در تماس تلفنی با شاهدان کویر اظهار امیدواری کرده است : همولایتی های معزز مزینانی در صورت عدم دریافت پیام برای اقوام و دوستان و آشنایان خود شماره آنان را به شماره سامانه  فوق ارسال نمایند .

 وی با تشکر از خیرین و همیاران محترم که به صورت جداگانه و مسقل اقدام به ارسال پیام می نمایند در خواست نموده که :  از این پس به منظور خدمات بیشتر و سازمان یافته از ارسال پیام خوداری نمایند و در صورت احساس مورد فوری ، در خواست خود را از طریق شماره مذکور به روابط عمومی  ارسال کنند.

منبع:شاهدان کویر مزینان

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۲ ، ۱۸:۱۷
حسین مزینانی عسکری

http://www.downloadnewsong.ir/files/uploads/1251861418.5.jpg
 

رمزفایل:mazinan-news.blog.ir
دانلود

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۹۲ ، ۲۳:۵۸
حسین مزینانی عسکری
 
فرهنگسرای فردوس از 20 تا 27 خردادماه، میزبان نمایشگاه بزرگ صنایع دستی با عنوان دیار کهن در گالری پردیسان است.
به گزارش شاهدان کویرمزینان به نقل از خبرگزاری مهر، این نمایشگاه همزمان با هفته صنایع دستی و روز جهانی صنایع دستی، با حضور آثاری از هنرمندان برجسته کشور که تعدادی از آنها برای آثارشان نشان اصالت یونسکو نیز دریافت کرده اند برپا می شود.

آثاری از رشته های ملیله سازی، سفالگری، لایه چینی، دوخت های سنتی، تذهیب و گل مرغ، فیروزه کوبی، معرق، فرش و گلیم، قلمزنی، حجم، منبت، میناکاری، شیشه فیوزینگ و گره چینی در نمایشگاه دیار کهن به نمایش گذاشته خواهد شد.

سارا کاظمی، حسن رحمانی، فریبا ربیعی، رویا عبدالوندی، پروین مبین علی، باقر نفری، جواد عبادی، حسن مزینانی(شهیدی) و فرشاد ساعی تعدادی از هنرمندانی از استان های مختلف هستند که آثارشان برای نمایش و فروش عرضه می شود.

همچنین برپایی سیاه چادر به صورت نمادین در محوطه فرهنگسرای فردوس، پخت نان سنتی و نمایش اشیای سنتی در آن از دیگر برنامه هایی است که همزمان با نمایشگاه و به مناسبت هفته صنایع دستی برگزار خواهد شد.

علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند به فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه مخابرات مراجعه کرده و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 44000203 تماس بگیرند

شایان ذکر است استاد حسن مزینانی (شهیدی) طی پیامی به شاهدان کویرمزینان اظهار داشت : وی در این نمایشگاه در رشته صنایع دستی ، فرش ، گلیم ، انواع کیف های سنتی و لوازم تجهیزات بافت با نام شرکت عرشیان نقطه تا گره  حضور فعال دارد.

منبع:شاهدان کویرمزینان

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۹۲ ، ۰۱:۵۰
حسین مزینانی عسکری
کلیپ فیلم عاشورای مزینان (قدیمی) زیبا...
برای دیدن کلیپ به ادامه مطلب برورین

 

MIM_8129.jpg

 

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۹۲ ، ۲۰:۳۴
حسین مزینانی عسکری
امام جمعه داورزن گفت: با پیگیری های صورت گرفته با حوزه های علمیه مشهد و سبزوار  حوزه علمیه شهرستان داورزن مستقر در  مزینان مجددا احیا خواهد شد.
حجت الاسلام و المسلمین محمود مداحی با اشاره به وجود دهها عالم و اندیشمند که از این شهرستان به جهان اسلام معرفی شده اند گفت: علمای بزرگی همچون علامه بهمن آبادی و محمد تقی شریعتی مزینانی  را می توان از این جمله یاد کرد.

وی در عین حال به برخی  مشکلات موجود در گسترده آموزشی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در رشته های دانشگاهی نامی از حوزه های علمیه برای جذب طلاب برده نمی شود.

وی تاکید کرد: وجود روحانیون و طلاب جوان و در عین حال متعهد می تواند بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه را از بین ببرد.

امام جمعه داورزن با اشاره به سابقه حوزه علمیه مزینان در سنوات گذشته گفت: بزرگان فراوانی از این حوزه به به کشور معرفی شده اند که با احیا مجدد آن می توان به این روند ادامه داد.

شایان ذکر است  مدرسه شریعتمدار(حوزه علمیه) در خیابان اصلی مزینان و در کنار مسجد جامع مزینان واقع شده است.شکل معماری ساختمان و مصالح به کار رفته در آن شباهت زیادی به معماری دوران صفویه دارد، اما آنچه از آثار مکتوب به دست آمده نشان می دهد این است که حکیم میرزا ابراهیم شریعتمدار در تاسیس این مدرسه نقش مهمی را داشته است.وی از بزرگان علم سبزوار بوده که طی سفری که به مزینان داشته،پس از ارشاد مردم،قصد بازگشت به سبزوار نموده که با اصرار مردم، مقیم مزینان می شود و حوزه علمیه مزینان را تاسیس می کند.از محضر حکیم شاگردان زیادی تربیت می شوند که از جمله شاگردان معروف وی ملا قربانعلی شریعتی از خاندان محترم شریعتی است.

منبع :اخبار فرهنگی اجتماعی شهرستان داورزن

شاهدان کویر مزینان

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۹۲ ، ۲۰:۲۱
حسین مزینانی عسکری

 

دریافت(دانلود کتاب متن کامل وصیت نامه دکتر علی شریعتی)(http://mazinan-news.blog.ir/)
حجم: 86.3 کیلوبایت
توضیحات: دانلود کتاب متن کامل وصیت نامه دکتر علی شریعتی


 

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۹ خرداد ۹۲ ، ۲۲:۴۷
حسین مزینانی عسکری
دانلود کتاب آزمایش های مشهور
 
۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۹ خرداد ۹۲ ، ۲۲:۳۹
حسین مزینانی عسکری

نوزدهم دی ماه 1365 یه عملیات بزرگ جنگی  درمنطقه شلمچه  انجام شد که پس از سالها هنوز یادش توی دل خیلی ها زنده است به خصوص بروبچه هایی که دراین عملیات شرکت داشتند.

نمی خوام و اصلا بنا ندارم که از چگونگی وموفقیتها ونقشه ها و تاکتیک های عملیات کربلای پنج بگم چون خودش مثنوی هفتاد من کاغذ می شود ودراین مقال نمی گنجد فقط دوست دارم اونایی که این عکس رو می بینند خاطره ی اعزام رزمنده ها و تشییع جنازه های شهدا براشون یه بار دیگه زنده بشه والبته افرادی که اون زمون رو درک کردند ونسل سومی ها وچهارمی ها که ببینند پدراشون یه روز با چه عشقی لباس رزم پوشیدند و به جبهه ها شتافتند در این عملیات علاوه برافرادی که درعکس می بینید خیلی دیگه از بچه ها مزینان ما شرکت داشتند علی اکبر هاشمی وعلی مزینانی حاج محمدعلی و سیدرضا حسینی مزینانی درهمین عملیات شهید شدند اگر اشتباه نکنم تعداد کربلای پنجی های مزینان چهل تا پنجاه نفری می شدند که در لشکر 5نصر خراسان و تیپ امام رضا (ع)  به دشمن بعثی حمله کردند یه بار دیگه به دیده ی حق بینانه نگاه کنیم این افراد از یک روستا همزمان در جنگ شرکت داشتند ...

راستی توی این عکس دوسه نفر دیگه نیستند محمد دایی قربان که در شلمچه شهید شد ، اصغر سخاور که پسرش در همان عملیات به شهادت رسید و اوستا حسن مزینانی که چند ماه پیش به رحمت خدا رفت با یه فاتحه وصلوات یادشان را گرامی بداریم

واما اسامی رزمنده های مزینانی که در عکس هستند:

نشسته ها از راست؛

جانباز  قاسم باقری مزینانی ، جانباز علی رضا مزینانی (اکبر عباسعلی)، حسین خیرخواه مزینانی ،اصغر مزینانی (علی اکبر) ، جانباز غلامحسین مزینانی (حاجی)، جانباز مهدی حسن زاده مزینانی ، جانباز رضا بهمن آبادی ، محمد سویزی ، حسن اسلامی مزینانی، مرحوم اصغر سخاور مزینانی ، جانباز سید نورالله جلالی مزینانی ، شهید محمد مزینانی (دایی قربان) علی رضا یوسفی مزینانی،

ایستاده ها ؛

کلاته ای (یا غنی آبادی ) ،جانباز علی مزینانی (علی لیلا) ، مجید کرمی مزینانی ، غنی آبادی ، مرتضی مزینانی (کبل اصغر) علی اکبر همت آبادی ، حسن خزایی مزینانی ، مرحوم اوستا حسن مزینانی (کنده) ، غلامرضا شهیدی مزینانی ، علی مزینانی (عسکری) ، رضا بهمن آبادی 

دیگر رزمنده های مزینانی که امیدوارم هرچه زودتر عکسهاشون رو بتونم پیدا کنم در شاهدان کویر مزینان منتشر نمایم اینا هستند : علی رضا مزینانی (حاج رمضانعلی) ، حسن دستمراد ، حسن احمدی ، رضا مزینانی (مندلی کاظم)، اکبر بشیری (ملا) ، احمد مزینانی (عسکری) ، جانباز محمدرضا مزینانی (اکبر کبل عباس)، جانباز قاسم مزینانی (سلیمان) ،شهید داوود مزینانی (غلامحسین) ، عیدی مزینانی (حجی حاج اکبر) ، محمود مزینانی (اسلامی) ، عباس مزینانی (روس) شهید علی مزینانی (اکبر حاج محمدعلی) شهید حسین مزینانی ، جانباز علی اصغر مزینانی (حاج ابوالقاسم) ، حسن مزینانی (ساعت ساز) ، علی اصغرمزینانی (تاج) و...

منبع:وبلاگ: شاهدان کویر مزینان

نویسنده :علی مزینانی عسکری

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۹ خرداد ۹۲ ، ۲۰:۵۹
حسین مزینانی عسکری

مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان محیط زیست از کشف و ضبط ۹ حلقه مار پیتون خبر داد و گفت: برای افراد متخلف علاوه بر در نظر گرفتن جریمه، پرونده قضایی نیز تشکیل می شود.

 

مدیر کل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان محیط زیست( علیرضا مزینانی) اضافه کرد

: این محموله در محدوده تهران - البرز ،کرج کشف و  ضبط شده است.

وی با بیان اینکه پایش ها برای جلوگیری از فروش غیرمجاز گونه های جانوری همچنان ادامه دارد، گفت:  افزایش کنترل و نظارت در مناطق مختلف کشور به خصوص در میدان تره بار تهران موجب شد تا در سال جاری شاهد کاهش چشمگیر میزان خرید و فروش گونه های جانوری در کشور باشیم.

برخی از افراد سود جود در سال های گذشته به همراه فروش ماهی های قرمز شب عید اقدام به فروش سمندر و مار آبی نیز می کردند اما بر اثر افزایش پایش ها خوشبختانه امسال این امر با روند نزولی همراه شده است.

مزینانی با بیان اینکه کنترل ها به شکل محسوس و نامحسوس ادامه خواهد داشت،خاطرنشان کرد: در صورت برخورد با افراد متخلف علاوه بر اعمال جریمه نقدی برای متخلفین پرونده قضایی نیز تشکیل می شود.

منبع:http://khabarkhoon.com

۰ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۰۷ خرداد ۹۲ ، ۲۳:۰۱
حسین مزینانی عسکری

"چهارمین صندوق شادی" نوشته گیتا داودی به کارگردانی ناصر آویژه از روز 29 اردیبهشت هر روز ساعت 19:30 در تالار هنرمیزبان تماشاگران است.
این نمایش کاری از گروه بازی سازان و روایتگران داستان یک گروه دوره گرد نمایشی است متشکل از پهلوان رستم، سرو ناز و مبارک که بی بی سرپرستی آن را برعهده دارد.
 این گروه شهر به شهر نمایش اجرا می کنند تا اینکه سلطان به آنها دستور می دهد دیگر کار نکنند.
 هدف از اجرای چهارمین صندوق شادی، معرفی نمایش های سنتی ایران از قبیل سیاه بازی، خیمه شب بازی، پرده خانی، نقالی و.... به کودکان است ناصر آویژه، مریم اکبری، مهرزاد باقری، بهناز مهدیخواه، حسین مزینانی، قاسم و یاسر انصاری شاد در این تئاتر بازی می کنند که برخی از آنها عضو گروه جمعه به جمعه هستند

منبع:http://parsinews.ir

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۷ خرداد ۹۲ ، ۲۲:۴۷
حسین مزینانی عسکری

در نقش نقش تو هزار سالِ اِشراف بر آب و سنگ

در تار تار تو زخم صد نسل وامانده در نشیب قحط

در هر گره ی کور تو

نقش خون سرانگشتان مام این میهن است...

آ...ه ای قالی مهد مادری!

مرگ، گم گشته ی هزار توی گره های بی نشان توست

و سنگ

می شکفد از عشقی که تو

تنها تو

سرچشمه ی جوشان آنی...

آ...ه

ای از صلح شعله ور

تو یگانه دختِ داری

که جز از عشق

هیچ  طرحی، رنگی، واجی، کلامی

نداری،

نیاموخته ای... .

 

نویسنده: علی صادقی منش مزینانی

http://bimargi.blogfa.com/enlightened

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۷ خرداد ۹۲ ، ۲۰:۳۱
حسین مزینانی عسکری

مزینان در روز میلاد فرخنده  مولای متقیان حضرت علی (ع) غرق در شادی بود.

مزینانی های مقیم پایتخت نیز با شرکت در مراسم معنوی مهدیه شرق تهران (مزینانیها) 13رجب را جشن گرفتند . 

۰ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۰۴ خرداد ۹۲ ، ۲۰:۵۲
حسین مزینانی عسکری

023 عکسها | http://shariati.nimeharf.com

پس از انتشار تصاویر آرامگاه غریب معلم شهید انقلاب دکتر علی شریعتی مزینانی در شاهدان کویر ، یکی از هنرمندان مزینانی به نیابت از مردم مزینان، نگرانی خویش را با ارسال دلنوشته ای از اوضاع سوریه اعلام نموده است و این دلواپسی پس از یورش ناجوانمردانه گروه های معارض سلفی و ناجوانمردان وهابی به تربت پاک صحابی بزرگ پیامبر اسلام (ص) جناب حجربن عدی در بین شهروندان مزینانی افزایش یافته است که مبادا این معاندین که حتی به یاران رسو ل الله (ص) که مورد احترام مسلمین جهان هستند حمله ور شدند با کینه ای که از حمایت جمهوری اسلامی از مردم مظلوم سوریه دارند به مزار غریبانه فرزند شایسته کویر تعرض نمایند و آن شود که زبان از گفتنش شرم دارد .

به گفته ی این مزینانی فرهیخته، ای کاش مسئولین در تلاطم انتخابات ، لحظه ای به رجعت پیکر این فرزند بزرگ کویر که به امانت در سرزمین شام آرمیده است بیاندیشند . اینک آن دلنوشته و این دلواپسی و شما مسئولین؛

«جا دارد اگر از نگرانی هایی که در مورد مسائل سوریه وجود دارد سخنی برود؛ در شرایطی که در سوریه مردم روزهای سختی را می گذرانند و جان انسان، قیمت ارزن دارد و برادر تشنه ی خون برادر است نفوذ برخی گروه های تندرو در میان هر دو گروه درگیر، آرامش از خاطر دردمندان ربوده است و بیم آن می رود که با نفوذ این گروه ها، مزار معلم شهید دکتر علی شریعتی مزینانی  نیز از این بی حرمتی ها مصون نماند و او که در تمام عمر خویش در راه استحکام بنیان های عدالت، آزدی و برادری مسلمین کوشید و در این راه از جان خویش نیز دریغ نورزید، اکنون قربانی بدفهمی و تندروی گروهی اندک گردد و سیل حوادث غم نامه ی خونین سوریه را به کابوسی دردناک تر از پیش مبدل کند ...
ناگفته پیداست که بازگشت به اعتدال و مردمسالاری، تنها راه گذار سوریه از این اوضاع ناخوشایند است اما در شرایطی که مردم سوریه قربانی منافع گروه های مختلف سیاسی در جهان هستند، عدم دوراندیشی در مورد مسأله ای که مطرح شد، می تواند مایه ی پشیمانی و اندوه افزون تر باشد.
در این راستا و برای جلوگیری از پدید آمدن چنین وضعیت دشواری سزاوار خواهد بود اگر گروه های اعتدال گرای داخلی، پا پیش بگذارند و نسبت به بازگردانیدن کالبد دکتر شریعتی به وطن اقدام نمایند. با این امید که صلح، اعتدال و مردمسالاری، به میان مردم سوریه بازگردد و جغد شوم جنگ، از آن ویرانه ی کهن، رخت بربند...»

شاهدان کویرمزینان؛ این هنرمند فرهیخته درخواست کرده اند که نامشان ذکر نشود ما نیز اطاعت امر نمودیم و برای خویش محفوظ می داریم.
منبع:شاهدان کویر مزینان
۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۱ خرداد ۹۲ ، ۲۳:۲۶
حسین مزینانی عسکری

                                                          

همزمان با زاد روز میلاد باسعادت امام جود و سخاوت حضرت جوادالائمه(ع)  برنامه آفتاب مهربانی شبکه جهانی جام جم مزین به نام شهیدمحمدرضاتاج مزینانی شد.

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ پس از هماهگنی و حضور خانواده شهیدان علی ، محمد وحسین شهیدی مزینانی  در شبکه سه سیما ، بار دیگر همزمان با فرخنده میلاد امام نهم شیعیان، حجت الاسلام محمدتقی تاج مزینانی برادر شهید محمدرضا تاج در  برنامه صبحگاهی آفتاب مهربانی شبکه جام جم حضور یافت و به مدت نیم ساعت در باره زندگینامه شهید به نقل خاطره پرداخت.

برنامه آفتاب مهربانی یک از برنامه های بسیار خوب وپر مخاطب شبکه ی جهانی جام جم است که با هنرنمایی مجریان توانمند تلویزیون ازجمله بهمن هاشمی اجرا می شود و هر روز در این برنامه با دومیهمان ویژه گفتگو می نمایند.

از دیگر قسمت های این برنامه ی وزین زنده نگهداشتن یاد شهدا و ایثار گران است که این بار با هماهنگی گروه فرهنگی شاهدان کویر و ستاد یادواره شهدا وایثارگران مزینان زندگینامه شهید تاج مزینانی برای جهانیان بازگو شد.

حجت الاسلام محمدتقی تاج مزینانی در این برنامه با اشاره به موقعیت جغرافیایی مزینان گفت : مزینان در هشتاد کیلومتری سبزوار قراردارد و مردم مزینان افتخارمی کنند که بیش از هفتاد شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده اند

وی در ادامه به ابعاد شخصیتی شهید محمدرضا تاج مزینانی پرداخت و گفت: شهید محمدرضا یک روستایی کشاورز زاده بود که صبح تا غروب در خدمت پدر بود و در کار کشاورزی به ایشان کمک می نمود و سپس تا پاسی از شب در پایگاه بسیج شهدای مزینان فعالیت می کرد.

وی افزود: محمدرضا چندین بار به جبهه اعزام شد و در سفر آخر با خوابی که دیده بود یقین داشت که شهید می شود لذا سعی می کرد اعضا خانواده را برای خبر شهادتش آماده نماید . او در وصیتنامه اش درخواست کرده بود که برایش گریه نکنند و برای همین مادرش با دستان خودش او را در داخل قبر گذاشت وشهادتش را تبریک گفت بدون آنکه اشکی بریزد.

منبع:وبلاگ شاهدان کویر مزینان

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۱ خرداد ۹۲ ، ۲۳:۲۴
حسین مزینانی عسکری