مزینان نیوز

مزینان همان عشق آباد همان دیار سر فراز محل تولد دانشمندان ایران زمین همچون شهید دکتر علی شریعتی مزینانی و دیگر اندیشمندان ایرانی است...
شکلک های ساده,شکلک های بامزه,شکلک های پراستفاده,شکلک های مورد علاقه
شکلک های ساده,شکلک های بامزه,شکلک های پراستفاده,شکلک های مورد علاقه

مزینان نیوز

مزینان همان عشق آباد همان دیار سر فراز محل تولد دانشمندان ایران زمین همچون شهید دکتر علی شریعتی مزینانی و دیگر اندیشمندان ایرانی است...

مزینان نیوز

خدایا ...
به من زیستنی عطا کن که در لحظه ی مرگ بر بی ثمری لحظه ای که برای زیستن گذشته است حسرت نخورم
و مردنی عطا کن که بر بیهودگی اش سوگوار نباشم
بگذار تا آن را من خود انتخاب کنم اما آن چنان که تو دوست میداری
خدایا ...
چگونه زیستن را تو به من بیاموز ، چگونه مردن را خود خواهم آموخت
خدایا ...
رحمتی کن تا ایمان ، نام و نان برایم نیاورد
قوتم بخش تا نانم را و حتی نامم را در خطر ایمان افکنم
تا از آنها باشم که پول دنیا می گیرند و برای دین کار می کنند نه از آنها که پول دین را می گیرند و برای دنیا کار می کنند
ای خدا ...
میدانم که برای عشق زیستن و برای زیبایی و خیر مطلق بودن چگونه آدمی را به مطلق می برد . اخلاص ، یکتایی در زیستن ، یکتایی در بودن و یکتایی در عشق ...
خدایا ...
مرا به ابتذال آرامش و خوشبختی مکشان
اضطرابهای بزرگ ، غمهای ارجمند و حیرتهای عظیم را به روحم عطا کن
لذتها را به بندگان حقیرت بخش و درهای عزیز را بر جانم ریز

طبقه بندی موضوعی

آخرین نظرات

نویسندگان

StatsCrop Pagerank

دل نوشته من

جمعه, ۲۰ دی ۱۳۹۲، ۰۲:۳۱ ق.ظ

با خودم قهرم؟

این سوال خیلی از ما آدم هااست که تا به حال  از خودمون نپرسیدیم چرا واقعا ؟چرا فکر می کنی با خودت دوستی یا اصلا تو خودت هم میدونی که با خودت قهری ؟

قهر یا آشتی  از نظر من مهم نیست از نظر من »دروغه! بله دروغ کاری که خیلی از ما به بهانه بازگشایی راهی برای عبور از بیراهه ها استفاده میکنیم در حالی که در اشتباه بزرگی به سر می بریم اشتباهی که سرنوشته خودمون رو برای ما دورغ میسازه شاید به راحتی بشه دروغ گفت ولی آیا به خودتم میتونی دروغ بگی ؟ نمی دونم شاید بگی. اما آیا اگه دروغ وجود نداشت زندگی معنی تازه ای برای ما به وجود نمی آورد این سوال خیلی برای من پیش امده بودکه واقعا چرا دروغ باید اسم راه عبوری رو برای ما یدک بکشه در حالی که این راه راهی به بیراهه هایی است که برگشتن از این راهها به راه معرفت خیلی سخت ودشواره من میدونم تو هم خوب میدونی که چرا انسان فرار از حقیقت رو به دروغی ترجیح میده اره من برای خودم دلیل میارم که دروغ من زندگی کسی رو نجات داده راه برای آزاده زیستن مردانه زیستنو با صداقت زیستن زیاده اما چرا بایده پله های زندگی رو3تا یکی بریم بالا فقط بخاطر  یک دروغ؟ نمیدونم راستگو زیستن سخت تره یا دروغ گو بودن؟نمیدونم با خودم چقدر رو راستم نمیدونم با زندگی دیگران هم به اندازه زندگی خودم رو راست هستم شاید من آدم راست گویی نباشم اما راست گو بودن رو به دروغ گو بودن ترجیح میدم نه بخاطر معنی کلمش .نه !» بخاطر این که دوست دارم با خودم آشتی باشم هر موقعه تونستی دروغی بگی  که زیباتر از آسایشو آرامش بعد راست گویی هست به راحت ادامه بده گر چه این کلمه ها نیستن که معنی حرف منو به تو میگن این خود تویی که تصمیم میگیری که با دنیای از این لحظه به بعد خودت چه راهی رو ادامه بدی اما اگه فرد مهمی هستی تو جامعه خودت سعی کن نه بخاطر ترس  بلکه برای  شرافت خودت راست گویی رو  ضمینه زندگیت کنی از نظر من تمام انسانها افراد مهمی هستن نه به خاطر جا و مقام بلکه بخاطر چرخه زندگی نسل آینده ای کاش بشه راست گو بودن رو جایگذین تمام  کلید های سیاه دروغ برای باز گشایی قفل های مشکلات کرد هیچ وقت دیر نیست برای راست گو زیستن پس چه بهتر از خودم شروع کنم تا نسل بعد من هم راه من رو ادامه بدن اما تو باید شروع کننده باشی که راهنمای نسل خودت باشی پس بسم الله...

 

دل نوشته ای از حسین مزینانی عسکری

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۱۰/۲۰
حسین مزینانی عسکری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">