مزینان نیوز

مزینان همان عشق آباد همان دیار سر فراز محل تولد دانشمندان ایران زمین همچون شهید دکتر علی شریعتی مزینانی و دیگر اندیشمندان ایرانی است...
شکلک های ساده,شکلک های بامزه,شکلک های پراستفاده,شکلک های مورد علاقه
شکلک های ساده,شکلک های بامزه,شکلک های پراستفاده,شکلک های مورد علاقه

مزینان نیوز

مزینان همان عشق آباد همان دیار سر فراز محل تولد دانشمندان ایران زمین همچون شهید دکتر علی شریعتی مزینانی و دیگر اندیشمندان ایرانی است...

مزینان نیوز

خدایا ...
به من زیستنی عطا کن که در لحظه ی مرگ بر بی ثمری لحظه ای که برای زیستن گذشته است حسرت نخورم
و مردنی عطا کن که بر بیهودگی اش سوگوار نباشم
بگذار تا آن را من خود انتخاب کنم اما آن چنان که تو دوست میداری
خدایا ...
چگونه زیستن را تو به من بیاموز ، چگونه مردن را خود خواهم آموخت
خدایا ...
رحمتی کن تا ایمان ، نام و نان برایم نیاورد
قوتم بخش تا نانم را و حتی نامم را در خطر ایمان افکنم
تا از آنها باشم که پول دنیا می گیرند و برای دین کار می کنند نه از آنها که پول دین را می گیرند و برای دنیا کار می کنند
ای خدا ...
میدانم که برای عشق زیستن و برای زیبایی و خیر مطلق بودن چگونه آدمی را به مطلق می برد . اخلاص ، یکتایی در زیستن ، یکتایی در بودن و یکتایی در عشق ...
خدایا ...
مرا به ابتذال آرامش و خوشبختی مکشان
اضطرابهای بزرگ ، غمهای ارجمند و حیرتهای عظیم را به روحم عطا کن
لذتها را به بندگان حقیرت بخش و درهای عزیز را بر جانم ریز

طبقه بندی موضوعی

آخرین نظرات

نویسندگان

StatsCrop Pagerank

مزینان برای انجام مطالعات گردشگری انتخاب شد

يكشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۳۲ ب.ظ
مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی از قرار گرفتن پنج روستای استان در فهرست روستاهای شاخص برای انجام مطالعات گردشگری خبر داد.

به گزارش شاهدان کویرمزینان به نقل از خبرگزاری مهر، اسماعیل نور محمدی صبح شنبه در محل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: روستاهای بوژان و دیزآباد علیا از توابع نیشابور، مزینان از توابع داورزن، زعفرانیه از توابع سبزوار و شمخال از توابع قوچان در فهرست یاد شده قرار دارند.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی افزود: علاوه بر این تعداد، مطالعات گردشگری در 115 روستای دیگر نیز انجام خواهد شد که در سایر استان ها قرار دارند.

نور محمدی گفت: این طرح در راستای انعقاد تفاهم نامه ای پنج جانبه میان وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری صورت می پذیرد.

وی بیان کرد: هدف از انجام این مطالعات راهبردی، تامین زیر ساخت های لازم برای توسعه گردشگری در روستاهای دارای ظرفیت است.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد: توجه به جاذبه های طبیعی و تاریخی، شناساندن فرهنگ و آداب و رسوم و معرفی صنایع دستی به مسافران و گردشگران موجبات توسعه و عمران روستاها را فراهم آورد.

شاهدان کویرمزینان ؛ هرچند کویرمزینان و روستای تاریخی آن مورد بی مهری مسئولین منطقه قرار گرفته و علی رغم پیگیریهای مجدانه ی دهیار و شورای اسلامی وجمعی از شهروندان دلسوز مزینانی مبنی بر شهریت آن و دریافت دستور از رئیس جمهور اسلامی ایران دکتر احمدی نژاد اما نه تنها شهرشدن مزینان اعلام نشد که از نظر جایگاه شورایی نیز تنزل پیدا کرد و درحالی که  بنا برقانون شوراها، روستاهایی که جمعیت آن 1500نفر باشند باید تعداد افراد شورا ی اسلامی نیز پنج نفر باشند و طبق سرشماری مرکز آمار ایران جمعیت مزینان در سال 1385 هزار و پانصد و پانزده نفر اعلام شده است و درحال حاضر نیز جمعیت آن از 1800نفر بیشتر است و فرمانداری شهرستان داورزن اعلام کرده که باید تعداد افراد شورای اسلامی مزینان سه نفر باشند و باز جای بسی تعجب است که تصور می شد بعداز اعلام شهرستان شدن داورزن، بخشداری به مزینان که دربین تمامی روستاهای ایران از جایگاه ویژه ی تاریخی برخوردار است منتقل شود ولی این بخشداری نیز به باشتینیان رسید!

اما تاریخ نمی تواند مزینان را فراموش کند و اعلام انتخاب آن به عنوان یک روستای خاص که برای مطالعات گردشگری در بین روستاهای استان خراسان رضوی برگزیده شده است سندی دیگر بر حقانیت  مردم ستمدیده ی مزینان است که مسئولین محلی به خودشان بیایند و برای احقاق حقوق از دست رفته ی مزینانی ها بکوشند و نمایندگان شهرستان سبزوار که گاهی در مراکزی به خدمتگزاران مزینان قول داده اند که برای شهر شدن این دیار تاریخی تلاش کنند بپا خیزند و قول خود را عملی سازند.  

منبع-شاهدان کویر مزینان

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۲/۱۵
حسین مزینانی عسکری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">