مزینان نیوز

مزینان همان عشق آباد همان دیار سر فراز محل تولد دانشمندان ایران زمین همچون شهید دکتر علی شریعتی مزینانی و دیگر اندیشمندان ایرانی است...
شکلک های ساده,شکلک های بامزه,شکلک های پراستفاده,شکلک های مورد علاقه
شکلک های ساده,شکلک های بامزه,شکلک های پراستفاده,شکلک های مورد علاقه

مزینان نیوز

مزینان همان عشق آباد همان دیار سر فراز محل تولد دانشمندان ایران زمین همچون شهید دکتر علی شریعتی مزینانی و دیگر اندیشمندان ایرانی است...

مزینان نیوز

خدایا ...
به من زیستنی عطا کن که در لحظه ی مرگ بر بی ثمری لحظه ای که برای زیستن گذشته است حسرت نخورم
و مردنی عطا کن که بر بیهودگی اش سوگوار نباشم
بگذار تا آن را من خود انتخاب کنم اما آن چنان که تو دوست میداری
خدایا ...
چگونه زیستن را تو به من بیاموز ، چگونه مردن را خود خواهم آموخت
خدایا ...
رحمتی کن تا ایمان ، نام و نان برایم نیاورد
قوتم بخش تا نانم را و حتی نامم را در خطر ایمان افکنم
تا از آنها باشم که پول دنیا می گیرند و برای دین کار می کنند نه از آنها که پول دین را می گیرند و برای دنیا کار می کنند
ای خدا ...
میدانم که برای عشق زیستن و برای زیبایی و خیر مطلق بودن چگونه آدمی را به مطلق می برد . اخلاص ، یکتایی در زیستن ، یکتایی در بودن و یکتایی در عشق ...
خدایا ...
مرا به ابتذال آرامش و خوشبختی مکشان
اضطرابهای بزرگ ، غمهای ارجمند و حیرتهای عظیم را به روحم عطا کن
لذتها را به بندگان حقیرت بخش و درهای عزیز را بر جانم ریز

طبقه بندی موضوعی

آخرین نظرات

نویسندگان

StatsCrop Pagerank

پس از نیم قرن حوزه علمیه مزینان احیاء می شود

شنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۲، ۰۸:۲۱ ب.ظ
امام جمعه داورزن گفت: با پیگیری های صورت گرفته با حوزه های علمیه مشهد و سبزوار  حوزه علمیه شهرستان داورزن مستقر در  مزینان مجددا احیا خواهد شد.
حجت الاسلام و المسلمین محمود مداحی با اشاره به وجود دهها عالم و اندیشمند که از این شهرستان به جهان اسلام معرفی شده اند گفت: علمای بزرگی همچون علامه بهمن آبادی و محمد تقی شریعتی مزینانی  را می توان از این جمله یاد کرد.

وی در عین حال به برخی  مشکلات موجود در گسترده آموزشی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در رشته های دانشگاهی نامی از حوزه های علمیه برای جذب طلاب برده نمی شود.

وی تاکید کرد: وجود روحانیون و طلاب جوان و در عین حال متعهد می تواند بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه را از بین ببرد.

امام جمعه داورزن با اشاره به سابقه حوزه علمیه مزینان در سنوات گذشته گفت: بزرگان فراوانی از این حوزه به به کشور معرفی شده اند که با احیا مجدد آن می توان به این روند ادامه داد.

شایان ذکر است  مدرسه شریعتمدار(حوزه علمیه) در خیابان اصلی مزینان و در کنار مسجد جامع مزینان واقع شده است.شکل معماری ساختمان و مصالح به کار رفته در آن شباهت زیادی به معماری دوران صفویه دارد، اما آنچه از آثار مکتوب به دست آمده نشان می دهد این است که حکیم میرزا ابراهیم شریعتمدار در تاسیس این مدرسه نقش مهمی را داشته است.وی از بزرگان علم سبزوار بوده که طی سفری که به مزینان داشته،پس از ارشاد مردم،قصد بازگشت به سبزوار نموده که با اصرار مردم، مقیم مزینان می شود و حوزه علمیه مزینان را تاسیس می کند.از محضر حکیم شاگردان زیادی تربیت می شوند که از جمله شاگردان معروف وی ملا قربانعلی شریعتی از خاندان محترم شریعتی است.

منبع :اخبار فرهنگی اجتماعی شهرستان داورزن

شاهدان کویر مزینان

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۰۳/۱۸
حسین مزینانی عسکری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">