مزینان نیوز

مزینان همان عشق آباد همان دیار سر فراز محل تولد دانشمندان ایران زمین همچون شهید دکتر علی شریعتی مزینانی و دیگر اندیشمندان ایرانی است...
شکلک های ساده,شکلک های بامزه,شکلک های پراستفاده,شکلک های مورد علاقه
شکلک های ساده,شکلک های بامزه,شکلک های پراستفاده,شکلک های مورد علاقه

مزینان نیوز

مزینان همان عشق آباد همان دیار سر فراز محل تولد دانشمندان ایران زمین همچون شهید دکتر علی شریعتی مزینانی و دیگر اندیشمندان ایرانی است...

مزینان نیوز

خدایا ...
به من زیستنی عطا کن که در لحظه ی مرگ بر بی ثمری لحظه ای که برای زیستن گذشته است حسرت نخورم
و مردنی عطا کن که بر بیهودگی اش سوگوار نباشم
بگذار تا آن را من خود انتخاب کنم اما آن چنان که تو دوست میداری
خدایا ...
چگونه زیستن را تو به من بیاموز ، چگونه مردن را خود خواهم آموخت
خدایا ...
رحمتی کن تا ایمان ، نام و نان برایم نیاورد
قوتم بخش تا نانم را و حتی نامم را در خطر ایمان افکنم
تا از آنها باشم که پول دنیا می گیرند و برای دین کار می کنند نه از آنها که پول دین را می گیرند و برای دنیا کار می کنند
ای خدا ...
میدانم که برای عشق زیستن و برای زیبایی و خیر مطلق بودن چگونه آدمی را به مطلق می برد . اخلاص ، یکتایی در زیستن ، یکتایی در بودن و یکتایی در عشق ...
خدایا ...
مرا به ابتذال آرامش و خوشبختی مکشان
اضطرابهای بزرگ ، غمهای ارجمند و حیرتهای عظیم را به روحم عطا کن
لذتها را به بندگان حقیرت بخش و درهای عزیز را بر جانم ریز

طبقه بندی موضوعی

آخرین نظرات

نویسندگان

StatsCrop Pagerank

این دردنامه در اردیبهشت ماه سال جاری   تنظیم و برای سرویس شهرستانهای روزنامه کیهان ارسال شد اما این روزنامه که پیش از این مساعدت خوبی

نسبت به درخواست مردم دلسوخته کویر مزینان داشت متأسفانه علی رغم پیگیری های مستمر از انتشار این مرقومه به ریاست جمهوری حال و آینده

امتناع ورزید و پس از آن ازطریق دوستان برای خبرگزاری فارس نیز ارسال شد و باعنایت به وعده ی همراهی تا این تاریخ منتشر نشده است.

عاشورای 91

به نام خدا

پس از پیگیری های مستمر عده ای از دلسوختگان کویر تاریخی مزینان و نامه نگاری دهیار و اعضاء شورای اسلامی به مقامات مسئول و دریافت دستور از ریاست محترم جمهوری اسلامی و انعکاس آن در روزنامه وزین کیهان وخبرگزاریها وسایتهای رسمی ، نور امید در دل مردم ستمدیده و رنج کشیده ولی متعهد و ایمانی این دیار تابیده شد و بسیاری از جوانان خوشحال از اینکه بالاخره با اعلام شهریت مزینان و آمدن امکانات اداری و تأسیس و تشکیل سازمانها و نهادها ی دولتی و دیگر خدمات شهری ، می توانند با اتمام تحصیل در زادگاهشان استخدام شوند و برای همیشه در کنار والدین پیر خویش بمانند و دیگر رنج مهاجرت و دنبال کارگشتن و در خانه های سی چهل متری اجاره نشین شدن و یا در مغازه ی میوه فروشی خوابیدن و در نهایت گرفتاری در بعضی معضلات اجتماعی از جمله اعتیاد که متأسفانه گریبانگیر بسیاری از مهاجرین شده است را نخواهند کشید.

اما این بارقه با شنیدن خبری تأسف بار که باز نشان از بی مهری مسئولینی است که فقط بلدند وعده و وعید بدهند به تاریکی گرایید و با شنیدن خبر عدم موافقت که معلوم نیست ازکدام مرجع دولتی و اداری صادر شده است یأس و ناامیدی در دل هزاران مزینانی نشست و نه تنها مزینان شهر نشد که از داشتن بخشداری هم که پیش بینی می گردید با اعلام شهرستان شدن بخش داورزن به دهستان مزینان منتقل شود ، محروم گردید و حتی این بی مهری  تا آنجا افزونی یافت که اعضاء شورای آن از پنج نفر به سه نفر تنزل پیدا کرد که این نیز در روز روشن بزرگترین گناه نابخشودنی است . چون بنا بر قانون، روستاهایی که جمعیت آنها بیشتر از 1500 نفر باشد باید اعضاء شورای آن روستا پنج نفر باشند این درحالی است که تعداد خانوار درمزینان 650 تا 700 خانوار است که اگر هر خانواده ای را سه نفر فرض کنیم جمعیت تقریبی آن 2100 نفر می باشد از اینها گذشته مزینان در حال حاضر پنج روستای مجاور  و48 پارچه آبادی را تحت پوشش خدماتی خود دارد .متأسفانه مسئولین منطقه اعلام کرده اند که آمار دقیق ساکنین در مزینان را برای ما نفرستاده اند !

من نمی دانم برای  سرشماری از یک روستا چند ماه و یا چند نیروی انسانی لازم است که منتظر مانده اند اشخاصی از آسمان بیایند و در غفلت شورا و دهیاری و مراکز آماری شهرستان تعداد نفوس مزینان را برای پشت میز نشینان بشمارند!

واما روی سخنم با ریاست محترم جمهوری اسلامی است که با شعار خدمت رسانی به محرومان و با رعایت عدالت در هشت سال تکیه برمسند رئیس دولت سعی در ارتقاء دهک های پایین جامعه داشتند و دارند والحق والانصاف خدمات ارزنده ای به قشر مستضعف نمودند و می نمایند .

جناب آقای رئیس جمهور !

همچنان که مستحضر هستید مزینان با پیشینه ی تاریخی چند هزار ساله یکی از مناطق مهم کویری ایران و دنیاست که از ویژگی خاص فرهنگی و سبقه ی بی نظیر ادبی برخوردار است . کویر مزینان که منتهی می شود به صحرای مرکزی ایران در هزاره ی اول پذیرای اقوام آریایی ، مادها و پارتها بوده است که به لحاظ امنیت فراوان و حاصلخیزی و ارتفاع نزدیک به سطح دریا آنجا را برای سکونت خویش برگزیده اند و غلو نیست اگر بگوییم تمدن ناب ایرانی ابتدا از مزینان آغاز شده است.

در سنه های گذشته این دیار تاریخی  به دلایل مختلف  همچون حمله ی یاغیان وطاغیان و یا بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله بارها دچار دگرگونی شده است گاه روستا و یا قریه ای بوده و در روزگاری تبدیل به شهری مهم و محل حضور عالمان دینی و یا حاکمان بزرگ  و نواب حکومتی گردیده   است . در حدود دو قرن پیش سیل ویرانگر ، مزینان باستانی را که بر سر راه تاریخی ابریشم ساخته شده بود و دارای بناهای تاریخی چندهزار ساله است کن فیکون کرد و آباء و اجداد ما مزینان فعلی را در هشتاد کیلومتری بیهق (شهرستان فعلی سبزوار) بر انگاره ی شهری ساختند که دارای تمامی المانها ، سنبلها  و نمادهای مدنی است و در این چند دهه از عمر کوتاه خویش که توفیق داشته ام بسیاری از استانهای پهناور کشور را ببینم ؛ بازار و کوچه و خیابانهای بزرگ آن را در هیچ روستایی ندیده ام.

جناب آقای دکتر احمدی نژاد!

نقل است که نام مزینان در سالها پیش شاید هزار سال قبل از میلاد مسینان بوده است که  این نام  اهورایی از بزرگی  در عصر مزداپرستی حکایت می کند و شما به نیکی می دانید که زرتشت در چند سال پیش می زیسته است و مردمان متعبد مزینان در زمان او موحد ویکتا پرست بوده اند و این تعبد وتعصب در همین زمان نیز زبانزد عام وخاص است که وجود بیش از بیست مسجد و هیئت و تکیه و مراکز آموزش و فراگیری علوم دینی  سندی قاطع بر این مدعاست . در دوره ای دیگر نام این دیار کهن و باستانی مرزبانان  بوده است و دلیل آن مقاومت دلیرانه و جاودانه ی فرزندان غیور مزینانی در مقابل یغما گرانی بوده است که برای تاراج اموال مردم وچپاول رنج محرومان برمزینان هجوم آورده اند و دلاور مردان مزینانی شجاعانه  چون دژی مستحکم در برابرشان ایستادند و با شکست آنان و آویختن سر ناپاکا شان بر دروازه های ورودی مزینان آن را دیار مرزبانان خواندند و البته در عصر حاضر تقدیم بیش از هفتاد شهید والامقام در دوران دفاع مقدس وحضور صدها نوجوان و جوان وحبیب بن مظاهر های مزینان در عملیاتهای مختلف مهر تأییدی بر این نام مبارک است. واکنون نام مزینان نیز حکایت از بزرگی و زیبایی دارد که در زبان کردی به زادگاه دانشمندان و اندیشمندان خوانده می شود نام خاندان بزرگ شریعتی  به ویژه استاد محمدتقی مزینانی شریعتی بنیانگذار روشنفکری دینی در خراسان و فرزند برومندش متفکر و اندیشمند شهید انقلاب دکتر علی شریعتی بهترین گواه آن است.

جناب آقای رئیس جمهور!

به راستی در کدام روستا از روستاهای ایران سراغ دارید که در ده قرن پیش در آنجا نماز جمعه خوانده باشند در حالی که تاریخ بیهق در قرن ششم هجری یکی از مکانهای مهمی که اقامه ی نماز جمعه در آن می شده است را مزینان ذکر می نماید.

در کدام روستا سراغ دارید که حوزه ی علمیه ی آن محل رفت و آمد اساتید و طلاب علوم دینی بوده و باشد و اما مزینان بیش از یکصد و پنجاه سال  پذیرای عالمان دین بوده و از حوزه ی علمیه آن بزرگانی به پا خاسته اند که همواره نام و آوازه اشان لرزه براندام معاندین به دین می انداخته است و در حال حاضر ده ها روحانی و طلبه درسراسر ایران به تبلیغ دین مبین اسلام مشغولند.

وجود چندین ابنیه ی تاریخی همچون کاروانسرای مأمونی منسوب به دوران حکومتی خلفای عباسی ، حدیره محل دفن خواهر مأمون ، رباط شاه عباسی مربوط به دوره ی صفویه ، توپخانه که می گویند یکی از دژهای مبارز مشهور تبریزی کلنل محمدتقی خان پسیان بوده است و مسجد تاریخی بلال که با هنر منحصر به فرد معماری اسلامی همواره مورد توجه معماران و دانش پژ وهان این رشته بوده وچندین مرکز دیگر که موجب شده کل مزینان در فهرست آثار ملی  و باستانی ثبت شود می توانست با اعلام شهریت آن و اندکی عنایت و زدودن  گرد وغبار ویرانی از روی این اماکن محل بازدید توریستها وسیاحان از سراسر دنیا قرارگیرد و محل درآمدی باشد برای مردم زحمتکش ورنج دیده ی مزینان.

جناب آقایان   رئیس جمهور حال و آینده!

مردم شهید پرور دیار عالم خیز مزینان با این پیشینه فرهنگی ، حماسی ، تاریخی وادبی  وتقدیم این دردنامه  امیدوارند در سال حماسه ی سیاسی وحماسه ی اقتصادی تنها خواسته اشان که خواسته ای به حق و مقبولی است محقق شود و شهریت آن بار دیگر مطرح واعلام گردد.

  

اسناد:

1-   دستور رئیس جمهورمحترم دکتر احمدی نژاد در مورخ 91/2/2 جناب آقای نجار وزیر محترم کشور

خواهشمند است دستور فرمایید بانظر مساعد مورد رسیدگی قرارداده و اقدام لازم رابعمل آورید.

این دستور دریازدهم اردیبهشت ماه سال جاری طی شماره نامه 1664 توسط دفتر ریاست جمهوری برای وزیر کشور ارسال شد و درخواست شد که با نظر مساعد رسیدگی و اقدام شود.

2-  خبرگزاری فارس شماره : 13910231001394 -91/03/01 - 07:23

با انتشار بیانیه‌ای به خبرگزاری فارس

مردم روستای مزینان خواستار تبدیل این روستا به شهر شدند

3-  روزنامه کیهان  شنبه 6 خرداد 1391 - شماره 20218

آیا مزینان شهر می شود؟

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۲۶
حسین مزینانی عسکری

نظرات  (۳)

حقیقتا خیلی زیاد بود
۰۹ شهریور ۹۲ ، ۱۴:۴۱ بنده ی خدا ...
سلام ..
 با نکته ای کامپیوتری به روزم ..
ممنون میشم سر بزنید
لینکم کنید..
۲۷ تیر ۹۲ ، ۲۲:۰۷ سید سعید باباییان
***سلام همسنگری...
از بنده ی کمترین قبول کن...
با دو تا پست بروز شده...
این بار هم با احترام منتظرم...***

+ یازهرا(سلام الله علیها) 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">