مزینان نیوز

مزینان همان عشق آباد همان دیار سر فراز محل تولد دانشمندان ایران زمین همچون شهید دکتر علی شریعتی مزینانی و دیگر اندیشمندان ایرانی است...
شکلک های ساده,شکلک های بامزه,شکلک های پراستفاده,شکلک های مورد علاقه
شکلک های ساده,شکلک های بامزه,شکلک های پراستفاده,شکلک های مورد علاقه

مزینان نیوز

مزینان همان عشق آباد همان دیار سر فراز محل تولد دانشمندان ایران زمین همچون شهید دکتر علی شریعتی مزینانی و دیگر اندیشمندان ایرانی است...

مزینان نیوز

خدایا ...
به من زیستنی عطا کن که در لحظه ی مرگ بر بی ثمری لحظه ای که برای زیستن گذشته است حسرت نخورم
و مردنی عطا کن که بر بیهودگی اش سوگوار نباشم
بگذار تا آن را من خود انتخاب کنم اما آن چنان که تو دوست میداری
خدایا ...
چگونه زیستن را تو به من بیاموز ، چگونه مردن را خود خواهم آموخت
خدایا ...
رحمتی کن تا ایمان ، نام و نان برایم نیاورد
قوتم بخش تا نانم را و حتی نامم را در خطر ایمان افکنم
تا از آنها باشم که پول دنیا می گیرند و برای دین کار می کنند نه از آنها که پول دین را می گیرند و برای دنیا کار می کنند
ای خدا ...
میدانم که برای عشق زیستن و برای زیبایی و خیر مطلق بودن چگونه آدمی را به مطلق می برد . اخلاص ، یکتایی در زیستن ، یکتایی در بودن و یکتایی در عشق ...
خدایا ...
مرا به ابتذال آرامش و خوشبختی مکشان
اضطرابهای بزرگ ، غمهای ارجمند و حیرتهای عظیم را به روحم عطا کن
لذتها را به بندگان حقیرت بخش و درهای عزیز را بر جانم ریز

طبقه بندی موضوعی

آخرین نظرات

نویسندگان

StatsCrop Pagerank

«اسماعیل»ات را قربانی کن!

دوشنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۱۴ ب.ظ

اسماعیل تو کیست؟ چیست؟

و اکنون در منا‌یی: ابراهیمی، و اسماعیل‌ات را به قربانگاه آورده‌ای؛
اسماعیل تو کیست؟   
چیست؟   
مقامت؟
 آبرویت؟ موقعیت، شغلت؟ پولت؟ خانه‌ات؟ باغت؟ اتومبیلت؟ معشوقت؟ خانواده‌ات؟ علمت؟ درجه‌ات؟ هنرت؟ روحانیتت؟ لباست؟ نامت؟ نشانت؟ جانت؟ جوانی‌ات؟ زیبایی‌ات؟ ...   
من چه می‌دانم. این را تو خود می‌دانی، تو خود آن را، او را، هر چه هست و هر که هست، باید به منی آوری و برای قربانی، انتخاب کنی؛
من فقط می‌توانم نشانی‌هایش را به تو بدهم:
آنچه تو را در راه ایمان، ضعیف می‌کند، آنچه تو را در رفتن، به ماندن می‌خواند؛
آنچه تو را در راه مسئولیت به تردید می‌افکند، آنچه تو را به خود بسته است و نگه داشته است، آنچه دلبستگی‌اش نمی‌گذارد تا پیام را بشنوی، تا حقیقت را اعتراف کنی، آنچه تو را به فرار می‌خواند، آنچه تو را به توجیه و تأویل‌های مصلحت‌جویانه می‌کشاند و عشق به او کور و کرت می‌کند؛ ابراهیمی و ضعف اسماعیلی‌ات تو را بازیچه ابلیس می‌سازد. در قله بلند شرفی و سراپا فخر و فضیلت، در زندگی‌ات تنها یک چیز هست که برای به دست آوردنش از بلندی فرود می‌آیی، برای از دست ندادنش، همه دستاوردهای ابراهیم‌وارت را از دست می‌دهی؛
او اسماعیل تو است، اسماعیل تو ممکن است یک شخص باشد، یا یک شیء، یا یک حالت، یک وضع و حتی یک نقطه ضعف!
اسماعیلِ ابراهیم، پسرش بود!
 
علی شریعتی، حج، م.آ. 6، صص 145-
موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۲/۰۵/۰۷
حسین مزینانی عسکری

نظرات  (۱۱)

۲۵ شهریور ۹۲ ، ۲۲:۵۵ یگانه مهاجر
سلام دوست خوبه من
من دوباره به وبلاگ نویسی برگشتم
خوشحال میشم سر بزنی
***سلام همسنگری...
بعد از چندین روز تلاش...
الحمدلله تا نود درصد از کار پیش رفت...
خودم بهش نمره ی خوبی میدم...
بالأخره پس از فعالیت های فرهنگی گسترده در سطح شهرستان و استان...
فعالیت خودش رو شروع کرده...
..در انتظار شما...***
+ یازهرا(سلام الله علیها)
کم و. بیش با کتابهای شریعتی آشنام و تا جایی که مجال بوده مطالعشون کردم. بیان زیبایی داره.
به روزیم ...
۰۷ شهریور ۹۲ ، ۰۴:۵۷ سیّدمیلاد موسوی
حضرت زرتشت: خدای بزرگ و دانا و دادار و پرورنده و پاسبان و فروغ مند و نیکوکار و بخشاینده که دادستان نیک و تواناست. پرستش و نیایش می کنم خدای نیکوکاری را که بشر را از تمام مخلوقات گیتی برتر آفرید و به نیروی منطق، هوش و خرد داد، به او شهریاری مخلوقات گیتی و نگهداری آفریدگان برای روبه رو شدن با دیوان و رزم و پیکار با آنان عطا فرمود ...

درود به شما؛ به روز شدیم با 'نماز از دیدگاه زرتشت' :
• شرایط نماز در دین زرتشت
• ترتیب وضو در دین زرتشت
• قبله در آیین زرتشت
• پیشینه نماز در ایران
• ترجمه نماز زرتشتی
***سلام همسنگری...
از بنده ی کمترین قبول کن...
با سه تا پست بروز شده...
با احترام منتظرم...***

+ یازهرا(سلام الله علیها)

۳۱ مرداد ۹۲ ، ۱۴:۱۸ میلاد علیدوست
اصلا نگران نباشید@#$
در خدمتم
خیلی زیبا بود
ممنون از شما که یاد دکتر شریعتی را زنده می کنید

وقت کردید به وبلاگ بنده نیز سر بزنید
موفق باشید
۱۸ مرداد ۹۲ ، ۱۳:۵۴ سرباز طلوع

***سلام همسنگری...

اگر دیر آمدم مجروح بودم...اسیر قبض و بسط روح بودم...

از من بپذیر با 4 مطلب...

همچنین عید را تبریک عرض می کنم...***


+ یازهرا(سلام الله علیها)

۱۴ مرداد ۹۲ ، ۲۲:۳۹ طلبه امروزی
سلام
با مطلب " تحلیل ماجرای فدک " بروز هستم . بحثی تاریخی و عقلی در زمینه فدک . فدک زمینی بود که پیامبر به حضرت زهرا س بخشید و خلیفه دوم آن را غصب کرد .
۰۸ مرداد ۹۲ ، ۲۰:۱۵ طلبه امروزی
سلام
با مطلب " تحلیل واقعی قیام حسین بن علی " بروز هستم . لطفاً تشریف بیارید و نظرتون رو بگید . تحلیلی عقلانی بر اساس شواهد دینی 
۰۸ مرداد ۹۲ ، ۱۷:۳۶ سیّدمیلاد موسوی
یاعلے♥

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">